شهرستان خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت/ ۳۷ بیمار بستری مبتلا به کرونا در استان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، شهرستان خرمدره در وضعیت قرمز و شهرستان ایجرود در وضعیت نارنجی  قرار گرفته است.

حسن اسمخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است،اظهار کرد: در این مدت هیچ مورد جدید بستری و فوت ناشی از کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است و در حال حاضر ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، افزود: شهرستان خرمدره در وضعیت قرمز و شهرستان ایجرود در وضعیت نارنجی و بقیه شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در هفته گذشته ۳۲ مورد ابتلا، ۲۱ مورد بستری در استان زنجان به ثبت رسیده است، گفت: خوشبختانه در این هفته هیچ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در سطح استان گزارش نشده است.

اسمخانی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در پیک هشتم و وضعیت نامناسب کرونایی و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در استان، پویش واکسیناسیون کرونا ویروس "دوز یادآور" از ۸ لغایت ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ به همت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در تمامی مراکز جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی، در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به تمامی شهروندان زنجانی توصیه می‌شود به منظور مصون ماندن از خطرات این ویروس، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و کسانی که شش ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان می‌گذرد نیز نسبت به تزریق دُوز یادآور اهتمام ورزند.

اسم خانی در پایان توصیه کرد: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مانند: استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته، رعایت فاصله اجتماعی و شتشوی مداوم دست‌ها جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha