ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر فرسوده است / اضافه شدن ۹۰۰ دستگاه آمبولانس در سال جاری

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور فرسوده و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،نامدار عبداللهیان روز یکشنبه (۲۰ فروردین ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر زنجان با اشاره به علت پیشرفتگی کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم اظهار کرد: این امر با سه موضوع از جمله سرمایه انسانی، فیزیکی و زیرزمینی در ارتباط است اما آنچه که سبب پیشرفته بودن این کشور شده ۸۰ درصد با سرمایه انسانی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر نیروی انسانی ضعیف است، افزود: هر زمان نیروی انسانی پای کار باشد تاثیرگذاری و ارزش بالایی خواهد داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: جمعیت رسمی هلال احمر ۸ هزار نفر است اما جمعیتی که بسیجی وار کار می‌کنند بیش از ۲۵ هزار نفر هستند که جز امداد و نجات بر اساس وظیفه حاکمیتی در حال ارائه خدمات هستند، سایر خدمات کاملا داوطلبانه انجام می‌شود.

عبداللهیان با بیان اینکه یکی از دلایل ارزشی بودن هلال احمر بحث بین‌المللی بودن این نهاد است، تصریح کرد: نمونه اخیر خدمت‌رسانی این نهاد بین‌اللملی در زلزله ترکیه بدون هیچ چشم‌داشتی بود.

وی با بیان اینکه هلال احمر و هر ارگانی که بخواهد ادامه حیات دهد باید برنامه محور باشد، تصریح کرد: اگربرنامه محور کار نشود موفقیتی حاصل نخواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در هلال احمر تقویت شبکه امداد و نجات است، گفت: بعد از اعلام سانحه باید در عرض ۱۳ دقیقه نیروهای هلال احمر در محل حاضر شوند تا با استفاده از زمان طلایی بتوانند جان شخصی را نجات دهند اما متأسفانه ناوگان حمل و نقل هلال احمر فرسوده است و باید نوسازی شود.

عبدالهیان با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار خوبی اخذ شد، خاطر نشان کرد: در این راستا ۳۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری شد و مقرر است ۹۰۰ دستگاه دیگر نیز امسال خریداری شود.

ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر فرسوده است / اضافه شدن ۹۰۰ دستگاه آمبولانس در سال جاری

باید موضوع مولد سازی را در راس جمعیت هلال احمر استان نهادینه کنیم

در ادامه حکمت اله هاشمی سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه نگاه سخت افزاری و نرم افزاری به موضوع هلال احمر دارم، گفت: در حوادث و سوانح نرم افزار و تجهیزات فنی به درستی در اختیار و مهارت همه نیروها قرار می گیرد و در کسری از ثانیه می توانیم نجات انسان ها را به ارمغان بیاوریم.

هاشمی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ظرفیت بالفعل و بالقوه دارد، تأکید کرد: هلال احمر نگاه سیاسی به موضوع کار ندارد چرا که کار و اندیشه ما فعالیت و تلاش تاثیرگذار است که اثرات آن باید در جامعه هدف با هزینه کمتر ملموس باشد.

وی با بیان اینکه در جمعیت استان به بودجه کشوری و استانی اکتفا نخواهیم کرد، افزود: چرا که باید موضوع مولد سازی را در راس جمعیت هلال احمر استان زنجان نهادینه کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ارتقای سازمانی که نگاه و اندیشه انسانی و وجه بین المللی دارد که در کنوانسیون ژنو جزو کشورهای تاثیرگذار هستیم در موضوع صلح پایدار می توانیم توجه جامعه جهانی را به خودمان جلب کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت: در پایان این آیین، "حکمت الله هاشمی" به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی و از زحمات 2 ساله "سید قاسم موسوی" مدیرعامل قبلی این جمعیت قدردانی شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha