واژگونی خودرو؛بیشترین حادثه جاده‌ای در نوروز

معاون عملیات سازمان امدادونجات با بیان این که در نوروز امسال 4079 عملیات جاده‌ای انجام شده است، گفت: بیشترین حوادث جاده ای در نوروز امسال واژگونی خودرو بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ مرتضی مرادی‌پوی گفت: نوروز امسال 4079 عملیات امدادی انجام شد که روز دوم فروردین با انجام 322 مورد عملیات، هفتم فرودین با انجام 265 مورد عملیات و اول فروردین با انجام 263 مورد عملیات شلوغ‌ترین روزها برای امدادگران و نجاتگران بودند.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات انجام شده مربوط به حوادث جاده‌ای و با انجام 1875 مورد عملیات بوده است که واژگونی خودرو با 49 درصد، تصادف با 39 درصد، انحراف و برخورد با موانع با 12 درصد و حریق و نقص فنی هر کدام با 1 درصد، دلایلی هستند که منجر به بروز تصادف و امدادرسانی شده‌اند.

شدیدترین تصادفات در استان‌های کرمان و فارس

معاون عملیات سازمان امدادونجات، با اشاره به این که بر پایه داده‌های ثبت شده در طرح ملی امداد و نجات نورزی 1402 در محورهای برون شهری، 346 عملیات نجات فنی جهت رهاسازی افراد آسیب دیده در سوانح جاده ای به انجام رسیده است، افزود: بیشترین عملیات نجات فنی در محورهای برون شهری، در استان کرمان با 43 مورد، فارس با 35 مورد و سیستان و بلوچستان هر کدام با 24 مورد و بیشترین رشد عملیات نجات فنی در محور های برون شهری خراسان جنوبی، قزوین و زنجان بوده است.

37 درصد از افراد در محل درمان شدند

مرادی‌پور، عنوان کرد: طبق آمارهای به دست آمده در 19 روز از اجرای طرح امداد نوروزی، به 58 هزار و 397 نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است، که برای 42 درصد از آنان، تست قند و فشار خون انجام شده است، 37 درصد از آنان در محل درمان شدند، به 18 درصد امدادرسانی شده و 3 درصد نیز به مراکز درمان منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: از 1140 مصدوم در طرح نوروزی 1402 که امدادگران و نجاتگران به مراکز درمانی منتقل کردند، بیشترین تعداد مصدوم در استان مازندران با 121 نفر، اصفهان 106 نفر و خراسان شمالی 83 نفر بوده است.

بیشترین عملیات امدادونجات در دامغان انجام شد

مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امدادونجات عنوان کرد: بیشترین عملیات امدادونجات در شهرستان دامغان استان سمنان، با انجام 32 مورد عملیات، شهرستان میامی استان سمنان با 32 مورد عملیات و زنجان با 29 مورد عملیات بوده است.

وی همچنین با اشاره به این که بیشترین عملیات امدادونجات از سوی پایگاه شهرک صنعتی شهرستان نکا با انجام 22 مورد عملیات، انجام شده، گفت: پایگاه عامری شهرستان دیلم با انجام 21 مورد عملیات و پایگاه گلگون شهرستان ممسنی با انجام 20 مورد نیز در رتبه‌های دوم و سوم انجام بیشترین تعداد عملیات در طرح نوروزی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha