شیوع بیماری کرونا کماکان به صورت پیش رونده در سطح جامعه وجود دارد

مدیر توسعه و ارتقا شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به تعداد موارد مثبت تست پی سی آر کرونا، این بیماری به صورت پیشرونده در کشور در حال شیوع است بنابراین استفاده از ماسک برای عموم مردم به ویژه سالمندان، بیماران زمینه ای و مادران باردار توصیه می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد حسن درخشان، با اشاره به اینکه بیماری کرونا قبل از تعطیلات نوروزی خیز قابل توجهی داشت که در تعطیلات آمار ابتلا به ثبات نسبی رسید، خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از بیماران کرونا برای دریافت خدمات درمانی به کلینیک ها و مطب های خصوصی مراجعه می کنند و یا با ساده انگاری با این بیماری برخورد می کنند بنابراین میزان ابتلا بیش از آماری است که به صورت رسمی در مراکز منتخب کووید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام عزاداری شهادت امیر مومنان(ع) و شب های قدر استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،حفظ فاصله اجتماعی و دریافت دز یادآور بخصوص برای مادران باردار و سالمندان و بیماران زمینه ای توصیه می شود، گفت: دریافت دز یادآور برای افراد بالای 18 سال که شش ماه از دریافت آخرین دز یادآور آنها گذشته، توصیه می شود.

دکتر درخشان با بیان اینکه در شرایط ابتلا 80 درصد بیماران با بیماری ساده روبرو می شوند اما 15 تا 20 درصد از بیماران نیازمند خدمات درمانی و حتی بستری در بخش های مراقبت ویژه می شوند از همین رو باید همچنان موارد ایمنی در خصوص بیماری کرونا رعایت شود، تصریح کرد: افرادی که برای مراسم شب های احیا به حسینیه ها، مساجد و یا فضای مسقف می روند باید توجه داشته باشند پنجره ها باز و تهویه هوا به خوبی فعال باشد .

وی گفت: توصیه می شود بیماران زمینه ای و افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند در محوطه باز، از فیوضیات مراسم شب های قدر بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha