خیریه های بیمارستانی کمک کار حوزه سلامت است/ دو خیریه بیمارستانی در استان زنجان افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان،گفت: با وجود خیریه بیمارستانی مسائل و مشکلات به صورت اختصاصی  در بیمارستان احصاء و حل می شوند و میتوانند کمک کار حوزه سلامت باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حسن بختیاری پیش از ظهر روز سه شنبه (۲۲ فروردین ماه) در مراسم افتتاح دو خیریه بیمارستانی(شهید بهشتی و ایثار ایجرود) با حضور در بیمارستان شهید بهشتی اظهار کرد: حوزه سلامت مورد استقبال مردم و نیز توصیه دین مقدس اسلام است و این آیه قران کریم که" اگر فردی یک انسان را نجات دهد انگار کل جامعه بشری را نجات داده است" در مورد اهمیت حوزه سلامت ،حوزه درمان بیان شده است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات در جامعه اعم از گرانی و تورم و...باری برحوزه سلامت هستند افزود: طبق آمار بهداشت جهانی حوزه سلامت ۲۵ درصد در ساختار سلامت کشور می باشد و ۷۵ درصد خارج از این ساختار است و حتی در کشورهایی که تأ کیدات دین مبین اسلام ندارند نیز این مسئله وجود دارد که نشان دهنده عزم جهانی و عزم ملی برای حل مشکلات میباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اهمیت ویژه‌ خیریه های بیمارستانی افزود: این اهمیت از این جهت است که هر بیمارستان مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد، لذا شهرستانها نیز بسته به شرایط جمعیتی و نوع خدماتی که ارائه میشود مسائل متمایز تری دارند.

بختیاری تصریح کرد: در این راستا خیریه های بیمارستانی که به صورت اختصاصی در همان بیمارستان و محل ایجاد می شوند مسائل احصاء و حل میشوند و میتواند کمک کار حوزه سلامت باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در حد توان آماده همکاری با این خیریه های بیمارستانی است،اظهار کرد: تعدادی از خیریه ها در طی سال گذشته افتتاح شد و امروز شاهد افتتاح دو خیریه بیمارستانی در بیمارستان شهید بهشتی و ایثار ایجرود هستیم.

ساختمان دیالیز بیمارستان توسط اهالی روستای خوئین در حال تجهیز است

در ادامه مراسم حجت الاسلام محمدباقر مقدمی امام جمعه شهرستان ایجرود، افتتاح این دو خیریه را که مصادف با شهادت حضرت علی (ع) و شبهای قدر است به فال نیک گرفت و گفت: به فرموده حضرت علی(ع) کسی که در راه امر خیر قدم بردارد و کمک کند و احساس کند عاقبت آن شخص ختم به خیر خواهد شد و تمامی مشکلاتش به دست غیبی پروردگار حل و فصل خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از اهالی روستای خوئین برای احداث ساختمان دیالیز بیمارستان بیان کرد: این ساختمان با هزینه یک و نیم میلیارد که سرمایه گذاری شده در حال تجهیز است و همچنین اهالی روستای سعید آباد که دستگاه سونوگرافی در بیمارستان ایثار مستقر کردند که با نیت خالص و خدایی بوده است.

حجت الاسلام محمدباقر مقدمی خواستار حضور پررنگ ترین خیرین در تجهیز بیمارستان شدند تا مسئولین زمینه خدمات بهتری برای خدمت به مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha