پژوهش سراها به زیست بوم فناوری متصل می‌شوند

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علم و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: پژوهش سراهای وزارت آموزش و پرورش سالهاست که در کشور شکل گرفته و از نیمه دوم دهه ۹۰ قرار بر این شده که دانش آموزان تجربه زیست بوم دانش بنیانی هم داشته باشند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر محمدمهدی مقدسیان معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مورد اتصال پژوهش سراها به زیست بوم فناوری اظهار کرد: پژوهش سراهای وزارت آموزش و پرورش سالهاست که در کشور شکل گرفته اما از نیمه دوم دهه ۹۰ قرار بر این شده که دانش آموزان در پژوهش سراها تجربه زیست بوم دانش بنیانی هم داشته باشند.

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از پژوهش سرای استان خوزستان و استان سیستان و بلوچستان به عنوان دو پژوهش سرای برتر در کشور یاد کرد و افزود: پژوهش سراهای وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور قطب بندی شدند و دانش آموزان در هر نقطه از کشور می‌توانند از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات ملی کارسوق و پژوهش سراهای کشور، دانش آموزان تیزهوش را آماده المپیادهای جهانی می‌کنند گفت: پنج نفر از دانش آموزان المپیادی در راستای همین جریان، مدال طلا گرفتند.

مقدسیان در ادامه تأکید کرد: لازم است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری بیشتری برای پژوهش سراها انجام دهند.

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در توصیه به والدین و دانش آموزان گفت که حتماً به این پژوهش سراها مراجعه کنند و از مدارس خود بخواهند که دانش آموزان را از ظرفیت پژوهش سراها بهره مند کنند چراکه هم زیستی دانش آموزان با پژوهش سراها قطعاً رویکرد آنها را متحول می‌کند.

مقدسیان در پایان این مصاحبه رادیویی یادآور شد: دانش آموزان و خانواده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند عبارت «باشگاه دانش آموزی زیست فناوری» را در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha