173 مصدوم سوانح مختلف توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به حجم عملیات های هلال احمر در 72 ساعت گذشته گفت: در سه روز گذشته 173 مصدوم حوادث و سوانح مختلف توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به ماموریت ها و عملیات های هلال احمر در راستای امدادرسانی شهروندان گرفتار در حوزه‌های مختلف گفت: در 72 ساعت گذشته 410 ماموریت توسط تیم های تخصصی هلال احمر انجام که در این عملیات ها به 1671 نفر امدادرسانی شد.
وی افزود: این ماموریت ها غالبا در مناطق صعب العبور انجام و منجر به نجات جان 261 نفر از شهروندان شد. همچنین 535 نفر از شهروندان خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و 173 نفر نیز برای درمان تخصصی توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
مرادی پور ادامه داد: ماموریت های جاده ای همچنان حجم قابل توجهی از عملیات های هلال احمر را تشکیل می دهند و بر همین اساس در سه روز گذشته 39 مورد عملیات صرفا در حوزه رهاسازی مصدومین انجام شده که منجر به نجات جان 46 نفر از شهروندان گرفتار در خودروهای تصادفی شد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به این که در پایان هفته با تعطیلات و افزایش حجم سفرها مواجه هستیم، ضرورت دارد تا شهروندان نکات ایمنی را رعایت کرده و به هشدارهای سازمان‌های امدادی توجه داشته باشند تا سفری بدون حادثه را تجربه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha