نظارت دقیق بر عدم تولد نوزادان نارس در سزارین‌های تقویمی

معاون درمان دانشگاه در نامه‌ای به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه خواستار اقدامات کنترلی دقیق به منظور عدم رشد آمار سزارین های تقویمی و اعمال مقررات با متخلفین احتمالی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه با اشاره به نزدیک شدن تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ و احتمال افزایش سزارین های تقویمی اظهار داشت: پیرو ابلاغ بخشنامه های قبلی در خصوص تاکید بر کنترل سزارین های غیر اورژانسی تقویمی و مناسبتی در بیمارستان ها و اعمال مقررات با متخلفین و پزشکان ترویج کننده در انجام سکشن های فوق الذکر، در تلاشیم تا با نظارت‌های بیشتر و کنترلهای متمادی مانع از این رخداد غیرانسانی در منطقه تحت پوشش باشیم.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم بعد غیر انسانی تولد نوزادان نارس، این اقدام ایمنی و سلامت مادر و نوزاد را نیز به خطر انداخته، اشغال غیرضروری اتاق های عمل و تخت های NICU را موجب شده و با توجه به کاهش بانک خون در منطقه، ما را با مشکلات متعددی در خصوص حمایت درمانی از مادر و نوزاد روبرو خواهد کرد.

دکتر آزادگان بیان داشت: در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی، ترتیبی اتخاذ شده تا اقدامات کنترلی بیشتری از سوی مسیولین فنی بیمارستانها در نظر گرفته شود که ان شاالله امسال شاهد این عمل خیر اخلاقی در بیمارستانهای منطقه نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha