کد خبر: 197469
۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
آیا پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف می شود !
آیا پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف می شود !

روایت جدیدی درباره حذف پرسپولیس از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت،ماجرا از آنجا شروع شد که چند روز قبل رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شد پرسپولیس به خاطر بدهی به رادوشوویچ، شاید امکان حضور در لیگ قهرمانان را از دست بدهد.

اظهارنظر مهدی تاج، واکنش شدید پرسپولیسی‌ها را به دنبال داشت و آنها روی این نکته تاکید ویژه‌ای داشتند که قطعا خطری از جانب رادوشوویچ، این باشگاه را تهدید نخواهد کرد.

اگرچه دیروز رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام کرد که مشکل پرسپولیس حل شده و این تیم نباید نگران حضور در آسیا باشد منتهی بخش ورزشی روزنامه جام جم مدعی شده که پرسپولیس هم مثل استقلال، برای دومین فصل متوالی، جایی در لیگ قهرمانان ندارد.

بر اساس این گزارش، بعد از بررسی اولیه مدارک و تائید این موضوع که مالکیت دو باشگاه مشترک است، کار پرسپولیس در آسیا هم تمام شد.حدود یک سال قبل کمیته حرفه‌ای‌سازی و فدراسیون فوتبال آئین‌نامه‌ای را با توجه به قوانین کسب مجوز کنفدراسیون، تنظیم و به دولت ارائه دادند. دولت هم این آئین نامه را تائید و برای اجرا در اختیار دو باشگاه و البته سازمان خصوصی‌سازی قرارداد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: "در یکسال گذشته قرار بود ۵۱ درصد از مالکیت دو باشگاه به مالکیت خصوصی واگذار شود ولی این اتفاق رخ نداد تا این روزها انتقاداتی از قربان‌زاده صورت بگیرد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی البته راه فرار زیاد دارد چرا که مورد استقلال و هدر رفتن پول‌های فرابورس، یک مورد موید و زنده برای جلوگیری از واگذاری بیشتر خوانده می‌شود."

البته در دوره گذشته که عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال بود، وضعیت برعکس بود، استقلال پرونده بدهی قطعی نداشت و حکم استراماچونی قطعی نشده بود و این پرسپولیس بود که پرونده بدهی قطعی داشت اما هر دو حذف شدند. فدراسیون فوتبال در اعلام به ای اف سی توسط کمیته‌های بدوی و استیناف اشتباه کرد و اول استقلال و پرسپولیس را با هم در کمیته بدوی رد کرد اما بعد در یک حرکت عجیب در کمیته استیناف هر دو باشگاه پذیرفت که بتوانند به لیگ قهرمانان آسیا بروند. اما چون ماجرای مالکیت مشترک هنوز حل نشده بود و دولت مالک هر دو باشگاه بود، ای اف سی هر دو تیم را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد.

فدراسیون فوتبال در سه سال گذشته به ترتیب ۱۲۰ هزار دلار، ۲۰۰ هزار دلار و ۳۰۰ هزار دلار به دلیل تخلفات در بحث اعطای مجوز حرفه‌ای جریمه شده است!

حالا باید دید باشگاه پرسپولیس چه واکنشی به خبر روزنامه جام جم نشان خواهد داد و آیا آن را تکذیب خواهد کرد یا نه.

منبع : خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha