جابجایی ۶۰۶ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی ۶۰۶ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد حاجی صفری بیان کرد: طی سال گذشته ۶۰۶ هزار و ۲۷۸ تن کالا اعم از صادرات و ترانزیت با ۱۴ هزار و ۹۹۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۴۹۶ هزار و ۷۵۵ تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود صادرات شده است، افزود: این میزان صادرات کالا توسط ۱۰ هزار و ۲۷۳ دستگاه ناوگان انجام شده است.

حاجی صفری از افزایش ۳.۴ درصدی ترانزیت از مرز ماهیرود خبر داد و اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۵۲۳ تن کالا توسط چهار هزار و ۷۲۱ دستگاه ناوگان از مرز ماهیرود ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را ترکیبات نفتی و سیمان اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد: داروهای گیاهی از کشور اندونزی، روغن نباتی از کشور امارات، شکر از کشور هند، آرد از کشور روسیه و کود شیمیایی از کشور ترکیه عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی از مرز ماهیرود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha