کد خبر: 197525
۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
تشکیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه دیگری در برنخواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، دکتر الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی به‌جای وزارت بازرگانی بیان کرد: تشکیل سازمان بازرگانی بدتر از تشکیل وزارت بازرگانی خواهد بود. بر اساس ادله مجلس و نمایندگان و غالب اعضای کمیسیون صنایع با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت داشتند و اکنون نیز که بحث سازمان از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده، این مخالفت‌ها محکم‌تر شده است. وقتی وزارت وجود داشته باشد نظارتی خواهد بود و تا حدودی می‌توانند پاسخگو باشند لیکن اکثر سازمان‌ها به مجلس پاسخگو نیستند و دارای مشکلات بسیاری هستند.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است، افزود: یکی از دلایل مهم مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، شعاری است که امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و تأکید ایشان بر مهار تورم و رشد تولید است. تشکیل وزارت بازرگانی از جمله مواردی است که به تولید آسیب شدیدی خواهد زد.

دهقانی در ادامه گفت: تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است و با این امر دولت را بزرگ‌تر و دخالت آن را بیشتر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس مطالعه تطبیقی، شرایط کشورهای پیشرفته و جهان‌سومی متفاوت است و کالاهای ما با کالاهای کشورهای توسعه‌یافته صنعتی از نظر قیمت تمام شده و کیفیت توانایی رقابت ندارد؛ لذا؛ در کشورهایی که وزارت بازرگانی جدا می‌باشد، کالای باکیفیت و باقیمت پائین تولید شده که به‌راحتی با تولیدات کشورهای جهان‌سومی قابل‌رقابت است لیکن در کشورهای جهان‌سومی مانند ما که به دنبال رشد تولید و مهار تورم است، جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه‌ای دیگری در برنخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha