آغاز به کار «خانه فیلمنامه» بنیاد سینمایی فارابی از ابتدای اردیبهشت ماه

«خانه فیلمنامه» بنیاد سینمایی فارابی با هدف گسترش فعالیت‌های بنیاد در حوزه فیلمنامه و تقویت متن و با تمرکز بر سه حوزه پیگیری، آرشیو فیلمنامه‌ها و کلینیک فیلمنامه راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در سال 1399 با هدف استانداردسازی، تسریع و تسهیل فرآیندهای پذیرش فیلمنامه‌های سینمایی، راه‌اندازی سامانه فیلمنامه را در دستور کار قرار گرفت و در زمستان همان سال، سامانه‌ای با نشانی اینترنتی «https://www.fcf.ir/scriptdepartment» آغاز به کار کرد. در همین راستا، با گذشت سه سال از آغاز به کار این سامانه، بیش از 660 طرح و فیلمنامه برای تقاضای حمایت، در سامانه ثبت شده و توسط معاونت فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

اکنون در دوره جدید فعالیت بنیاد، براساس بازخوردهای دریافتی و نیازسنجی از کاربران و همچنین با هدف بهبود کارایی و ایجاد امکانات کاربردی جدیدتر، طرح توسعه و ارتقای تکنولوژی این سامانه در دستور کار واحد فناوری اطلاعات فارابی قرار گرفت. توسعه سامانه ابعاد مختلفی همچون زیرساخت نرم‌افزاری، کارایی، امنیت و رابط‌کاربری را هدف‌گذاری است.

از سوی دیگر، با توجه به ابلاغ سیاست‌ها و ماموریت‌های دوره جدید بنیاد سینمایی فارابی، یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد در سال 1401 راه‌اندازی «خانه فیلمنامه» مرکزی مستقل برای راهبری و ساماندهی امور ثبت، پیگیری آرشیو و کلینیک فیلمنامه‌ها است.

با توجه به گسترش قلمرو و ارتقای فعالیت‌های بنیاد در حوزه فیلمنامه و تقویت متن، با تأسیس واحدی مستقل به عنوان «خانه فیلمنامه»، فرآیندهای مربوط به این حوزه در 3 سطح کلی پیش‌بینی شده است، که نهایتاً در بستر نسخه جدید سامانه «خانه فیلمنامه بنیاد» به نشانی اینترنتی «http://script.fcf.ir» در دسترس قرار گرفته و شامل بخش‌های زیر است.

•دبیرخانه پذیرش فیلمنامه

•کلینیک فیلمنامه

•بانک فیلمنامه

از جمله قابلیت‌ها و امکانات کاربردی این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مشاهده نمایه کلی از وضعیت ثبت و بررسی طرح / فیلمنامه برای متقاضی

2. دریافت کدپیگیری هر طرح / فیلمنامه برای متقاضی جهت مراجعات حضوری

3. دریافت پیامک از کلیه فرآیندها و وضعیت‌های مختلف بررسی طرح / فیلمنامه برای متقاضی

4. مشاهده اطلاعات تفضیلی به تفکیک هر طرح‌ / فیلمنامۀ ثبت شده توسط متقاضی

5. مشاهده نسخه چاپی از اطلاعات تفضیلی هر طرح / فیلمنامه

6. بررسی و ارجاع طرح / فیلمنامه به «کلینیک فیلمنامه» برای تقویت متن و ....

شایان ذکر است، به منظور حفظ حقوق متقاضیان حمایت، کلیه درخواست‌های ثبت شده در سامانه قبلی پذیرش فیلمنامه به نشانی https://www.fcf.ir/scriptdepartment تا پایان فروردین 1402 مورد بررسی قرار می‌گیرند و فعال خواهد بود، اما با پایان یافتن این زمان، تنها درخواست‌هایی مورد بررسی و حمایت قرار خواهند گرفت که از طریق نسخه جدید سامانه به نشانی اینترنتی http://script.fcf.ir ثبت و بارگذاری شده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha