نجات کوهنورد ۶۵ ساله در ارتفاعات لجور استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از نجات کوهنورد ۶۵ ساله در دیواره لجور شهرستان شازند توسط تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان شازند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ علیرضا شهرجردی بااعلام این خبر گفت: عصر امروز راس ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه مورخ بیست و ششم فروردین ماه سال جاری طی تماس مردمی‌ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمراستان مبنی بر گرفتار شدن کوهنورد ۶۵ ساله در دیواره لجور شهرستان شازند، پس از انجام هماهنگی‌های لازم تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

شهرجردی عنوان کرد: تیم اعزامی متشکل از ۸ نفر از پرسنل و نجاتگران جمعیت هلال احمر با تجهیزات کامل و مورد نیاز کوهستان اعزام و پس از دسترسی به مصدوم با تثبیت کارگاه با توجه به صعب العبور بودن و صخره ای بودن منطقه، اقدامات مورد نیاز انجام شد.

وی افزود: فرد مذکور به علت سقوط از ارتفاع، از ناحیه سر و ساق پای راست دچار آسیب و شکستگی شده بود، پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت به دامنه کوه منتقل و به عوامل اورژانس جهت انتقال به بیمارستان تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ادامه بیان کرد: عملیات فوق پس از ۳ ساعت و راس ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه غروب باتلاش تیم اعزامی‌با موفقیت به پایان رسید.

شهرجردی ضمن قدردانی از عوامل امدادی حاضر در عملیات گفت: با شروع فصل بهار و تابستان و افزایش صعود وطبیعت گردی شهروندان باید دقت داشته باشند که با رعایت تمامی نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات کامل صعود داشته و از کوهنوردی انفرادی تا جای ممکن خود داری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha