برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان شهر وراوی فارس

یادواره شهدای وراوی در عملیات رمضان از بخش وراوی با حضور آحاد مردم این بخش، مسولین محلی و خانواده های شهدا در جوار بارگاه دوشهید گمنام وراوی برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،یادواره شهدای عملیات رمضان از شهر وراوی بخش شهرستان مهر با حضور مسولین این شهرستان و بخش وراوی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در جوار تربت پاک شهیدان خوشنام بخش وراوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین داوود هاشم پور از راویان دفاع مقدس، از سوی حوزه مقاومت امام حسین(ع) وراوی و گروه جهادی شهدای این بخش برگزار گردید.

حجت الاسلام هاشم پور در این آئین اظهار کرد: باید یاد شهیدان عزیز را همیشه گرامی داشت و یاد شهیدان را ادامه داد و باید وصیتنامه شهدا را مرتبا مرور کنیم. وی تصریح کرد: شهدای ما بزرگ شده روضه های سیدالشهدا بودند و باید روضه های خانگی را جدی گرفت و احادیث فراوانی از زبان اهل بیت(ع)، حدیث آل محمّد (ص) را صعب و مُستَصعَب و فراتر از تحمّل عموم مردمان دانسته اند و بدانید که پرچم ما بالاست.

وی گفت: همانطوری که امام فرمودند شهید نظر می کند به وجه الله و لحظه شهید شدن لحظه فضل است و خداوند سخت ترین حوزه را پیروی انسان ها از نعمت ولی وفقیه دانست.

او به شرافت ولایت مداری اشاره کرد و گفت: کسانی به سه راه شهادت رسیدند و شهید شدند که با خدای خود و سیدالشهداء عهد بسته بودند و به فرمان امام گوش کردند تا حرف امام زمین نماند.

وی ادامه داد: دهه هشتادی ها و دهه هفتادی ها به گوش باشید حس راوی این است که از شهید می گوید و باید این راه را ادامه دهیم، و ای کاش الگوهای شهدا را روایت گری می کردند و در کتاب ها می نوشتند که شهدا چه کردند.

وی افزود:حلقه مفقوده جامعه ما اخلاق شهدا است، نهادینه شدن این مقوله باعث برطرف شدن همه مشکلات است و شاه بیت دفاع مقدس همین است که هنوز آنها را به درستی نشناخته ایم. در این آئین باشکوه حجت الاسلام محمد گنجی امام جمعه بخش گله دار اظهار کرد: اولین عملیات، عملیات شکستن فتح خرمشهر بود که به فرمان امام عزیز انجام شد.

او گفت: در عمیلات رمضان شهدای زیادی را تقدیم کردیم که ۱۲نفر از شهدای عملیات رمضان از شهرستان مهر بودند که ۵ نفر از این شهیدان والامقام از بخش وراوی است.

وی ادامه داد: بیشتر شهدای ما جوان هستند و جانشان در طبق اخلاص گذاشتند تا ما با آزادی کامل زندگی کنیم و دشمن باتمام امکانات به جنگ با ما آماده است و ما به عنوان وارثان شهدا باید راه شهیدان را ادامه دهیم.

گفتنی است؛ پیش از سخنان هاشم پور راوی یادواره شهدای عملیات رمضان وراوی، سرهنگ پاسدار علی گله دارنیا فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهر ضمن تقدیر از برپاکنندگان این یادواره و حضور پرصلابت مردم در این محفل شهدایی اظهار کرد: باید در یادواره های شهدا درس بگیریم و بدانیم اهداف شهدا چه چیزی بوده است.

او افزود: شهدا به حجاب تاکید داشتند و اگر حصار حجاب شکسته شود مابقی حصارها شکسته خواهد شد. وی با اشاره به این مطلب شهید سلیمانی که هرکس تیر به خیمه انقلاب بیاندازد به زمین خواهد خورد تصریح کرد: ولایت، خیمه اصلی است و اگر کسی پشت پا به اهداف شهدا بزند به زمین خواهد خورد.

همچنین، در این مراسم معنوی شناسنامه شهدای بخش وراوی رونمایی، و به رسم یادبود لوحی از سوی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهر به خانواده این عزیزان تقدیم شد.

در پایان این آئین، حجت الاسلام جعفری دعای جوشن کبیر را قرائت و به مدیحه سرایی پرداخت.

خبرنگار/محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha