دو روستای شهرستان خدابنده به شبکه ملی اطلاعات پیوستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از پیوستن دو روستای عینجیک و بیوک قشلاق در شهرستان خدابنده به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، حامد سرایی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیوستن دو روستای شهرستان خرمدره به شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: این دو روستا عینجیک و بیوک قشلاق است که جمعاً ۲۷۰ خانوار جمعیت دارند.

وی افزود: با تأمین اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و بر اساس بررسی و امکان سنجی فنی، اجرا و تأمین دسترسی به اینترنت در روستای عینجیک به شرکت ایرانسل، و روستای بیوک قشلاق به شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) واگذار شد و اهالی روستاهای مذکور می توانند از خدمات کارور(اپراتور) غالب در روستای خود بهره مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه بالا و سودآور نبودن سرمایه گذاری مستقیم کارور(اپراتور)ها در مناطق روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تأمین عدالت ارتباطی، هزینه توسعه ارتباطات و اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تإمین می کند.

سرایی تصریح کرد: از این رو تأمین اینترنت در هر روستا به فراخور امکان سنجی های فنی به یکی از کارور(اپراتور)های موجود واگذار می شود لذا روستاییان محترم می توانند خدمات دسترسی ارتباطی و اینترنتی را از کارور(اپراتور) غالب در منطقه روستایی خود دریافت کنند.

وی با اشاره به تعداد بالای روستاها در شهرستان خدابنده در مقایسه با سایر شهرستان های استان زنجان،بیان کرد: امیدواریم با توجه به استعداد و نقش روستا محور در این شهرستان، تأمین دسترسی به اینترنت در این روستاها موجب رونق اقتصادی و آبادانی بیش از پیش روستاها شود.

این مسئول اظهار داشت: با بهره مندی اینترنت در روستا ها، روستاییان می‌توانند با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سکوهای رایج عرضه و فروش محصولات، برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات خود به مشتریان بهره ببرند و همچنین جذابیت ها و ظرفیت های گردشگری روستای خود را بیشتر بشناسانند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha