خیّرین بازوان توانای نظام سلامت کشور هستند

مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه خیّرین بازوان توانای نظام سلامت کشور هستند، گفت: در این دوره، مجلس و دولت همکاری ‌های خوبی با حوزه خیّرین دارند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، مهندس محمدجواد حیدری‌ پور، در سفر به لارستان با حضور در نشست مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان و خیّرین سلامت منطقه، به با اشاره به نقش بی ‌بدیل خیّرین در نظام سلامت، تصریح کرد: اگر کمک خیّرین نبود، مجموعه سلامت کشور نمی ‌توانست بار مسئولیت سلامت جامعه را به تنهایی به دوش کشد، لذا بیش از پیش سپاسگوی خیّرین هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت در این دوره همکاری ‌های خوبی با حوزه خیّرین دارند، اظهار کرد: در ضیافت شام خیّرین با رییس جمهور مقرر شد که در سفرهای استانی، علاوه بر دیدار با خیّرین مناطق، کارگروهی نیز در راستای تعامل با خیّرین تشکیل شود و از ظرفیتی که به عنوان ظرفیت وزارتی از آن یاد می‌ شود، به نفع این قشر ایثارگر و با همت جامعه استفاده شود.

مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت ضمن تبیین پیگیری ‌های انجام ‌شده به منظور اجرای اقدامات حمایتی از خیّرین سلامت، افزود: به دنبال جلب اعتماد هر چه بیشتر خیّرین هستیم.

مهندس حیدری‌ پور با اشاره به تلاش وزارت بهداشت در راستای تحقق هرچه بهتر نیّات خیّرین، خاطرنشان کرد: از خیّرین عزیز انتظار داریم قبل از هر گونه اقدام برای ساخت یک مرکز یا اقدام عام ‌المنفعه در حوزه سلامت، حتما موضوع را از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه‌ های منطقه پیگیری کنند تا پروژه مورد نظر، استانداردهای علمی و تخصصی لازم را دارا باشد.

در ادامه این نشست، کتر محسن سلمان ‌پور، رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان، ضمن قدردانی از خیّرین لارستانی، بیان کرد: آنچه خیّرین مجموعه را از سایرین متمایز می کند، تواضع و فروتنی آنان است. شاید در گذشته بارها مورد بی مهری ‌هایی واقع شده باشند، اما باز هم با روی گشاده با ما برخورد کردند.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به سفر پیشین وزیر بهداشت به جنوب استان فارس و قدردانی از تلاش های شبانه روزی ایشان، افزود: وزیر بهداشت در سفر به جنوب فارس از شهرستان‌ های جهرم و داراب و لامرد بازدید کردند، لذا درخواست داریم که مقدمات سفر به لارستان را نیز جزو برنامه‌ هایشان قرار دهند.

دکتر سلمان ‌پور با اشاره به سند توسعه آمایش سرزمینی ۱۴۱۴، گفت: در این سند از لارستان به عنوان قطب توریسم‌ درمانی در منطقه یادشده که امیدواریم با همکاری خیّرین محترم منطقه شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی افزود: بسیاری از مطالبات خیّرین از دولت، به شرطی محقق می‌ شود که خیّرین مجموعه بیش از پیش ما را در جهت ارتقای سطح دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه علوم پزشکی همراهی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha