از ابتدای طرح سلامت نوروزی‌تا ۴ فروردین، ۳۲۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی در مازندران ارائه شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به ارایه خدمات شبانه روزی مراکز درمانی و بهداشتی استان به مسافران، گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی تاکنون ۳۲۰ هزار خدمت در حوزه سلامت ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، دکتر فرهاد غلامی در جمع خبرنگاران افزود: مراکز درمانی این دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال توانسته است تاکنون ۵۰ هزار و ۶۶۹ مورد ویزیت پزشکان عمومی را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۵۹۴ مود ویزیت داندانپزشکی در مراکز درمانی علوم پزشکی مازندران انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تعداد نسخه های صادره در این مدت را ۴۰ هزار و ۲۵۳ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار و ۲۶۶ مورد تزریقات برای هموطنان انجام شد و در زمینه پانسمان نیز ۷۷۵ انجام شده است.

وی انجام ۹۵۲ مورد نوار قلب برای بیمارانی که به مراکز درمانی مازندران مراجعه کردند اشاره و تصریح کرد: همچنین ۶۷۴ مورد اعزام بیمار با آمبولانس و ۶ هزار و ۹۶۶ مورد واکسیناسیون انجام شد.

به گفته دکتر غلامی تعداد موارد مراقبت ناشی از حیوان گزیدگی یک هزا رو ۵۱۰ نفر بود و نیز تعداد موارد بازرسی بهداشتی محیط حرفه ای در قالب ۱۶ هزا رو ۴۷۹ انجام شد.

همچنین در این میان یک هزار و ۶۴ مورد اخطاریه برای واحدهای متخلف صادر شد.

وی گفت: در این مدت ۶۸۱ مورد گشت مشترک در مازندران انجام شد و ۱۷۹ شکایت بررسی شد و ۱۲ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف معدوم شده کشف و ضبط شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران تعداد نمونه برداری مواد غذایی و سامانه های آبرسانی بازرسی شده استان را در این مدت به ترتیب ۴۰ و ۷۹۱ مورد اعلام کرد.

وی تعداد کل ماموریت انجام شده توسط اورژانس مازندران در این مدت را ۶ هزا رو ۳۸۸ ماموریت ذکر کرد و گفت: در این مدت اورژانس به یک هزا رو ۱۴۱ مصدوم حوادث جاده ای خدماتدهی کرد.

دکتر غلامی در خصوص خدمات اورژانس بیمارستان ها نیز از انجام ویزیت ۱۱۴ هزا رو ۸۶۱ بیمار خبر داد و افزود: در این مدت ۱۰ هزا رو ۹۵۹ بیمار بستری شده در بیمارستان و یک هزار و ۱۸۵ مصدوم تصادفات در اورژانس بیمارستان ها پذیرش شدند.

وی گفت : در این مدت سه هزا رو ۲۹ مورد جراحی و ۶۹۴ مورد زایمان در بیمارستان های مازندران انجام شد و در این مدت ۱۴۲ بیمار به مراکز درمانی دیگر اعزام و ۱۴۶ بیمار نیز از سایر مراکز درمانی پذیرش شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران تاکید کرد: این میزان خدمات اعلام شده گوشه ای از ارائه خدمات کادر درمانی و بهداشتی به بیماران و حادثه دیدگان در ایام نوروز امسال است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران به عنوان یکی از دو دانشگاه علوم پزشکی این استان اکنون از طریق ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی به تعداد حدود پنج هزار تخت بیمارستانی، بیش از یک هزار خانه بهداشت و ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی خدماتدهی در حوزه سلامت را به مردم ارائه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha