پیش‌بینی بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در جاده‌های کشور در عید فطر

پیش‌بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط تردد بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید سعید فطر حکایت دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، براساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه های این سازمان، این میزان تردد که برای بازه زمانی چهارشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۳ اردیبهشت پیش‌بینی شده است، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲ تا ۵ درصد افزایش داشته باشد.

بر اساس این گزارش بیشترین تردد در تعطیلات عید سعید فطر در روزهای پنجشنبه ۳۱ فروردین در مسیرهای رفت و برگشت و یکشنبه ۳ اردیبهشت در مسیر برگشت خواهد بود و استان‌های مازندران، گیلان، همدان، مرکزی، اصفهان و اردبیل جاذب سفر هستند.

این گزارش حاکی است بیشینه تخلیه از استان تهران با ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه پیش‌بینی می‌شود و ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و ۱۴۵ هزار وسیله نقلیه در استان گیلان انباشت پیش بینی خواهد بود.

گزارش مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص محورهای با حجم تردد بالا و احتمال ترافیک سنگین و نیمه سنگین می‌افزاید: در روزهای ۳۰ فروردین (بعدظهر) و ۳۱ فروردین (از ساعت ۸ صبح ) و اول اردیبهشت ( ساعت های انتهایی روز) در مسیر کرج_چالوس، محدوده شهرستانک تا هزارچم، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی شده است، همچنین در روزهای ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ و ۳ اردیبهشت قبل از ظهر در محور چالوس_کرج، ترافیک سنگین و راه بندان پیش بینی می شود.

آزادراه تهران - شمال ( قطعه ۱_انتهای آزادراه ) در مسیر رفت روزهای ۳۰ فروردین ( بعدظهر) و ۳۱ فروردین از ساعت ۸ صبح، شاهد ترافیک سنگین و راهبندان خواهد بود، همچنین در محور هراز در مسیر رودهن- آمل از روزهای ۳۰ فروردین (بعدظهر) و ۳۱ فروردین ( ازظهر) و ۱ اردیبهشت ماه ( ساعت های انتهای روز) و در مسیر آمل- رودهن روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه( پیش از ظهر تا انتهای روز) ترافیک سنگین و راه بندان حاکم خواهد بود.

این گزارش حاکی است محور فیروزکوه در مسیر فیروزکوه- قائمشهر در روز ۳۰ فروردین ( بعد از ظهر)، حجم ترافیک، نیمه سنگین و در مسیر قائمشهر- فیروزکوه در روز ۳ اردیبهشت ماه(بعد از ظهر)، ترافیک نیمه سنگین پیش بینی شده است، همچنین در موج برگشت سفرها در مسیر پردیس_ تهران ۳ اردیبهشت از ساعات ابتدایی ظهر، تردد سنگین و راهبندان پیش بینی می شود.

شایان ذکر است در مسیر آزادراه رشت_ قزوین در روز ۳۰ فروردین (بعد از ظهر) و ۳۱ فروردین (بعد از ظهر) در مقطع رودبار، تردد سنگین و راهبندان خواهد بود، در مسیر آزادراه قزوین – رشت نیز روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ( از ساعت ۱۲) ترافیک نیمه سنگین و سنگین خواهد بود..
پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حاکی است در مسیر آزادراه کرج- قزوین روز ۳۰ فروردین (ساعات انتهایی روز) ترافیک سنگین و روز ۳۱ فروردین(از ساعت های ابتدایی روز) تردد نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مسیر آزادراه قزوین_کرج از روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه( پیش از ظهرتا انتهای روز )تردد نیمه سنگین پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha