کاهش تصادفات منجربه فوت با اجرای طرح ایمن سازی خیابان هلال احمر

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی خیابان هلال احمر، گفت: با اجرای این طرح، شاهد روان سازی بار ترافیکی در خیابان هلال احمر هستیم؛ همچنین اجرای این طرح باعث تردد ایمن عابر پیاده، کانالیزه شدن حرکت اتوبوس و موتورسیکلت های عبوری از مسیر شرق به غرب خیابان هلال احمر و تامین دسترسی کاربری های تجاری خودرویی خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی خیابان هلال احمر، گفت: خیابان هلال احمر یکی از خیابان های منطقه است که دسترسی های مهم و پرتردد دارد و خیابان قزوین در منطقه را به میدان رازی در منطقه ۱۱ وصل می کند.
وی افزود: به همین منظور و در راستای کاهش تصادفات منجربه فوت و ایمن سازی نقاط حادثه خیز یا نقاط دارای پتانسیل بروز حادثه، خیابان هلال احمر حدفاصل خیابان قزوین تا پل هلال احمر در محدوده منطقه ۱۷ که به صورت رده عملکردی یک طرفه از غرب به شرق و دارای خط ویژه مسیر اتوبوس های تندرو در مسیر غرب به شرق و شرق به غرب، بود مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.
شنگی تصریح کرد: طی جلسات مشترک با پلیس راهور و کمیته ایمنی و کاهش تصادفات تهران بزرگ، طرح ابداعی از کارشناسان حوزه معاونت ترافیک منطقه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و پس از بررسی های انجام شده، منجربه اجرای طرح ایمن سازی خیابان هلال احمر شد.
شهردار منطقه 17 اظهار کرد: این طرح شامل حذف مسیر اتوبوس های تندرو از مسیر غرب به شرق و جداسازی مسیر خط ویژه اتوبوس های تندرو از مسیر شرق به غرب به صورت اجرای جدول دوبل و رفیوژ در دست اقدام قرار گرفت.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از اواخر سال گذشته شروع شده است، تصریح کرد: طی اجرای این طرح، ایستگاه اتوبوس کشاورز در مسیر غرب به شرق به حاشیه سواره رو انتقال پیدا کرد و بدین ترتیب حدود ۵ متر به عرض سواره رو خیابان هلال احمر افزوده شد.
شنگی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، گفت: با اجرای این طرح، شاهد روان سازی بار ترافیکی در خیابان هلال احمر هستیم؛ همچنین اجرای این طرح باعث تردد ایمن عابر پیاده، کانالیزه شدن حرکت اتوبوس و موتورسیکلت های عبوری از مسیر شرق به غرب خیابان هلال احمر و تامین دسترسی کاربری های تجاری خودرویی خواهد شد.
شهردار منطقه 17تصریح کرد: با چنین اقدامات موثری، در حال حاضر منطقه ۱۷، منطقه برتر تهران از لحاظ کاهش تصادفات منجربه فوت و ایمن سازی معابر شده است. ان شالله با تلاش عوامل اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک، اجرای این پروژه تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha