ورزش نشان دهنده قدرت یک جامعه است/ لزوم جذب  قهرمانان استان در دستگاه های اجرایی

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش نشان دهنده قدرت یک جامعه است، چراکه این ورزش تنها جایگاهی است که دشمن اجازه و توان سانسور آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، جواد بازرگان شامگاه روز چهارشنبه(۳۰ فروردین ماه) در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی استان با بیان اینکه بر اساس قانون وظایفی که بر عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته شده است اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی،توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی، کشف، پرورش و حمایت از استعداد های برتر، تقویت و توسعه ورزش بانوان، ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای، تحکیم و تقویت معنویت و ارزش های اخلاق و منش ورزش پهلوانی مبتنی بر فرهنگ ایرانی_اسلامی در جامعه ورزشی است که جز وظایف ما است و بایستی در این حوزه ها قدم برداشته شود.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی سلامت همگانی را به دنبال دارد افزود: انتظار می‌رود دستگاه ها و نهادهای مرتبط در کنار جامعه ورزش دست به دست هم با اجرای برنامه های همگانی فضای نشاط و شادی را در جامعه گسترش بدهیم که نهایتا به دنبال فرهنگی که به دنبال آن هستیم توسعه فرهنگ ورزش از اقشار مختلف باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ورزش قهرمانی یکی از ارکان های مهم توسعه ورزش در هر کشوری است، بیان کرد: ورزش قهرمانی نشان دهنده عزم و اراده است و همچنین نشان دهنده قدرت یک جامعه است.

بازرگان تصریح کرد: اگر ورزش قهرمانی توسعه پیدا کند و استعداد ها شناسایی و پرورش داده شود، این استعداد پرورش داده شده با حضور خود در میادین ورزشی جهانی و با اهتزار درآمدن پرچم کشور هویت اسلامی و ایرانی خود را به جهان نشان می‌دهیم و جایگاه خود را به عالم نشان میدهیم.

وی با بیان اینکه در این راستا می طلبد به حوزه ورزش توجه ویژه ای بشود، افزود: در این استان استعداد های بسیار خوبی وجود دارد که این در دنیا مطرح است که اگر اعتقادات در بخش قهرمانی افزایش یابد و مدال ها در مراحل آسیایی و جهانی و بین المللی و...کسب شود برای ما ارزشمند است‌

این مسئول با بیان اینکه ورزش تنها جایگاهی است که دشمن اجازه و توان سانسور آن را ندارد، اظهار داشت: وقتی ورزشکاری بر سکوی قهرمانی سرود ملی را میخواند و از خدای خود تشکر میکند به نوعی انتقال فرهنگ ایرانی_اسلامی به دنیا است که بسیار کار ارزشمندی است.

بازرگان با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در ورزش استان وجود دارد، افزود: می طلبد که حوزه صنعت در این امر ورود کند تا بتوانیم تیم های متعددی را ارائه بدهیم تا استعداد های جوانان استان را در کشور بشناسانیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان به جهت قرارگیری موقعیت استان و نزدیکی به ۸ استان و تهران، فدراسیون ها علاقمند به برگزاری اردوها و برنامه ها در استان زنجان هستند، اظهار کرد: متاسفانه در استان مشکل هتلینگ داریم که اگر این مشکل حل شود میتواند فرصت خوبی برای استان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین خواستار استخدام و بهره گیری قهرمانان استان در دستگاه های اجرایی شد، گفت: طبق آیین نامه افراد واجد شرایط می‌توانند طبق بخشنامه در دستگاه های دولتی جذب شوند که ما در اداره کل ورزش استان ظرفیت محدود داریم، در حال حاضر ۱۰ قهرمان استخدام این اداره کل شده اند و مشغول به کار هستند که نیاز است دستگاه ها و شرکت ها در این موضوع ورود کنند چرا که نیازی به مجوز ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت: در پایان مراسم ۲۲۰ تجلیل ورزشی صورت‌گرفت که ۶۷ نفر از این تجلیل ها قهرمانان فرا ملی در سال ۱۴۰۱، مابقی، داوران و مربیان و اعضای فعال و شاخص در هیأت های ورزشی بودند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha