چینی‌ها از قدرتمندترین رادار دفاعی جهان رونمایی کردند

چینی‌ها راداری طراحی کرده‌اند که قادر به شناسایی و رهگیری انواع تهدیدات نظامی است و کمک زیادی به آن‌ها برای برتری دفاعی می‌دهد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)

شرکت پیشرو صنعت الکترونیک دفاعی وین به نام شرکت فناوری الکترونیک چین اعلام کرد نسل جدید رادار این کشور قادر است موشک های کروز، پهپادها، بالگردها، سلاح های انتحاری و موشک های رادارگریز را شناسایی و ردیابی کند. تبلیغ اعلام این شرکت رادار نسل جدید تقریبا تمامی تهدیدات هوایی مربوط به نبردهای مدرن را شناسایی می کند.

طبق اعلام رسانه های دولتی سامانه مذکور با نام سامانه چندمنظوره YLC16 مجهز به فناوری های پیشرفته مانند آرایه فازی از نوع دیجیتال و جامد بهمراه پردازنده های پیشرفته است. تانگ جی یکی از مدیران این شرکت در نمایشگاه جهانی تشخیص و فاصله رادیویی اعلام کرد این رادار از نوع جدیدترین و بهترین رادار از نوع سه بعدی محسوب میشود که خریداران می توانند در بازار پیدا کنند.

به گفته وی بسیاری از کشورها و ارتش‌های خارجی نسبت به تهیه این رادار ابراز علاقه کرده اند. همچنین برای دیدن نمونه کار این رادار و نمونه واقعی آن قرار است به مقر این شرکت بیایند.

رادار جدید چین با ظاهری جدید انرژی کمی مصرف می کند و می توان درجه بالایی از قابلیت را ارائه کند. همچنین می تواند در عرض چند دقیقه باز و بسته شود. علاوه بر آن به دلیل داشتن ساختار ماژولار می تواند انتقال داده را در لحظه و از طریق فیبر نوری، مایکروویو و یا ماهواره انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha