هشدار اضطراری تلفن همراه؛ صدایی که می‌تواند جان شما را نجات دهد

در بریتانیا برای اولین بار، سرویسی به نام «هشدار اضطراری» آزمایش ‌شد که در آن زنگ‌ تلفن‌های همراه در سراسر این کشور، در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی، به صدا درآمد و مردم در سراسر بریتانیا زنگ بلندی را به مدت ده ثانیه را روی تلفن‌های همراه خود شنیدند، این هشدار حتی برای تلفن‌هایی که در حالت سایلنت (بی‌صدا) بودند، نیز به مدت ۱۰ ثانیه به صدا در آمد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از بی بی سی، الیور داودن، معاون نخست‌وزیر بریتانیا، گفته که این هشدار اضطراری می‌تواند صدایی باشد که «جان شما را نجات ‌دهد».

معاون نخست‌وزیر بریتانیا گفت که با به صدا در آمدن این زنگ آزمایشی، مردم لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند، اگرچه برخی رویدادهای ورزشی و نمایش‌های تئاتر در طول هشدار آزمایشی متوقف خواهند شد.

داودن به مردم اطمینان داد که نباید نگران باشند و پس از دریافت هشدار آزمایشی در موبایل‌های دارای اینترنت 4g و 5g ، «آرامش خود را حفظ کنند و به کار خود ادامه دهند».

او گفت: «وظیفه شماره یک دولت، حفظ ایمنی و سلامت مردم است و این یکی دیگر از ابزارهای موجود در جعبه ابزار مواقع اضطراری مانند سیل یا آتش سوزی جنگلی و در مواردی است که خطر واقعی برای جان افراد وجود دارد.»

«پس واقعا این صداست که می تواند زندگی شما را نجات دهد.»

معاون نخست‌وزیر بریتانیا همچنین گفت: « من از مردم می‌خواهم به یاد داشته باشند که این اقدام فقط یک آزمایش است؛ نیازی به انجام هیچ اقدامی نیست و می‌توانید به سادگی آن را مانند هر پیام دیگری که دریافت می‌کنید، حذف کنید.»

کسانی که مایل به دریافت این هشدار نیستند می‌توانند در تنظیمات دستگاه خود گزینه دریافت این هشدار را غیرفعال کنند، ضمن این که تلفن‌هایی که خاموش یا در حالت پرواز هستند هم این هشدار را دریافت نمی‌کنند.

این پیام آزمایشی می‌گوید: «این یک آزمایش هشدارهای اضطراری است، یک سرویس جدید دولتی بریتانیا که در صورت وجود وضعیت اضطراری خطرناک در نزدیکی شما، به شما هشدار می‌دهد.

در شرایط اضطراری واقعی، دستورالعمل‌های هشدار را دنبال کنید تا خود و دیگران را ایمن نگه دارید. این یک آزمایش است. شما نیاز نیست هیچ اقدامی انجام دهید.

سپس از افراد خواسته می‌شود برای اینکه بتوانند (به فعالیت های خود بر روی تلفن ) ادامه دهند، پیام را از صفحه کنار بزنند و یا بر روی پیام کلیک کنن

منبع:سیتنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha