جمعیت جوان، عامل رشد و توسعه کشور است

استاندار زنجان با بیان اینکه جمعیت جوان برای یک کشور یک عامل رشد و توسعه است، گفت:چرا که هر چقدر جمعیت جوان افزایش پیدا کند کارآمدی نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محسن افشارچی روز چهارشنبه در کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان زنجان، اظهار کرد: تاثیر افزایش جمعیت بر بیشتر شدن مشکلات اقتصادی، یک تصور غلطی است بلکه با جوان شدن جامعه، کارآمدی آن هم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله افزایش جمعیت بیش از هر چیزی نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: با توجه به وجود مشکلات معیشتی در جامعه که در حال گذر از این سختی ها هستیم متأسفانه ذهنیتی در جامعه به وجود آمده است که افزایش فرزندان موجب بیشتر شدن مشکلات معیشتی می شود در حالی که افزایش جمعیت گشایش هایی هم در پی دارد و باید به سمتی برویم که چنین ذهنیتی اصلاح شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه جوانی جمعیت اگر به درستی مدیریت شود برای کشور سودی خواهد داشت، اظهار کرد: با نشاطی که در نیروی جوان وجود دارد باید کاری کنیم نشاط جوانی و پویایی در جامعه افزایش پیدا کند، چرا که هر چقدر جمعیت جوان افزایش پیدا کند کارآمدی نیز افزایش خواهد یافت.

افشارچی با بیان اینکه جمعیت جوان برای یک کشور یک عامل رشد و توسعه است، افزود: ارتباط تنگاتنگی بین شاخص های اقتصادی و جمعیت در کشورها وجود دارد، کشورهایی مثل چین، هند، اندونزی و برزیل در شاخص های اقتصادی رو به رشد هستند که یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه، جمعیت این کشورها است.

وی تأکید کرد: باید با عواملی که روند سقط جنین را تسهیل میکنند برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha