آینده فرهنگ و هنر استان باید توسط جوانان پایه‌گذاری شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان، با بیان اینکه باور داریم در مساجد و مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق محروم استان استعدادهای خوبی در هنر وجود دارد، گفت: معتقدیم  با چنین ظرفیتی در سطح استان باید آینده فرهنگ و هنر استان را توسط جوانان پایه‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امیر نعمتی شامگاه روز جمعه (۸ اردیبهشت‌ماه) در آیین اختتامیه همایش تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد»، اظهار کرد: هدف حوزه هنری در برگزاری همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد کشف استعدادها و جوانانی است که با استعداد هستند.

وی با بیان اینکه در این همایش به دنبال برگزاری جشنواره و تئاتر حرفه‌ای نبودیم، افزود: در این همایش نگاه تربیتی و اعتقادی داشته و باور داریم در مساجد و مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق محروم استعدادهای خوبی در هنر وجود دارد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، با اشاره به استعدادی که در این همایش بین دانش‌آموزان وجود داشت، بیان کرد: اگر این همایش در آینده نزدیک نیز ادامه داشته باشد در زنجان در زمینه تربیت بازیگر، نویسنده و کارگردان در حوزه تئاتر، سینما و هنر مشکلی نخواهیم داشت، و معتقدیم باید آینده فرهنگ و هنر استان را توسط جوانان پایه‌گذاری کنیم.

نعمتی با بیان اینکه هدف حوزه هنری پرداختن به هنر انقلاب است و در هنر انقلاب تعاریف مختلفی داریم و هنری که برگرفته از بطن جامعه نباشد ماندگار نیست، خاطر نشان کرد: در حوزه هنری برنامه‌ها منطبق با سه اصل مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم محوری تدارک دیده شده و در این مسیر گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه اگر به مسئله مندی نپردازیم و هنر نتواند مسئله‌ای را حل کند در جامعه اثرگذار نخواهد بود و هنر بی‌محتوا بعد از مدت‌ها فراموش می‌شود، افزود: مسئله‌ها را از مردم و از طریق پرداختن به مردم می‌گیریم تا توسط مردم اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه معتقد هستیم مساجد یکی از پایگاه‌های اثرگذار در زمان قبل انقلاب و بعد از انقلاب در دوران ۸ سال دفاع مقدس هستند،ادامه داد: همه جریانات مردمی در مساجد رخ داده‌اند، و ما بیشترین ظرفیت را در مساجد داریم به همین علت در تهیه متون همایش بچه‌های مسجد به همه مسائل اجتماعی، فرهنگی و... توجه کرده و تلاش شده است، متون از دل جامعه باشد.

نعمتی با بیان اینکه در دور اول همایش تئاتر بچه های مسجد ۱۲ گروه نمایشی به اجرا پرداختند، اظهار کرد: در مرحله دوم نیز ۱۲ گروه نمایشی اجرا شد و در سومین گام ۲۱ گروه نمایشی با ۱۹۰ هنرجو مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha