رویکرد وزارت بهداشت به حداقل رساندن عقب افتادگی ها در مناطق محروم است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیشرفت مناطق برخوردار نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: مهمترین رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است که این عدالت به منزله به حداقل رساندن عقب‌افتادگی‌ها در مناطق بی‌بضاعت و رساندن حق به ذی‌حق است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، سعید کریمی شامگاه روز شنبه(۹ اردیبهشت‌ماه) در سفر یک روزه به شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عدالت و تعالی نظام سلامت مهمترین رویکرد وزارت بهداشت است، اظهار کرد: عدالت به منزله به حداقل رساندن عقب‌افتادگی‌ها در مناطق بی‌بضاعت و رساندن حق به ذی‌حق است.

وی با بیان اینکه نامگذاری هفته‌ای با عنوان هفته سلامت به منزله غافل شدن از این موضوع در سایر ایام سال نیست، افزود: سلامت یک موضوع ۳۶۵ روزه ۲۴ساعته است و تعطیلی در آن جایی ندارد و هفته سلامت با هدف توجه و تمرکز بیشتر بر روی موضوع سلامت برگزار می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، سلامت را پیش‌زمینه و لازمه همه فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سال گذشته قابل تقدیر است.

کریمی ادامه داد: خوشبختانه از لحاظ پیشرفت پروژه‌های عمرانی، تحول جدی در این دانشگاه ایجاد شده است و وزارت بهداشت نیز به جد این اقدامات را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیشرفت مناطق برخوردار نباید مورد غفلت قرار گیرد تا تعالی نظام سلامت به طور منسجم و همه جانبه محقق شود،بیان کرد: در این خصوص دستگاه سی تی اسکن ۱۶اسلایس بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده در حال حاضر آماده تحویل است.

این مسئول تصریح کرد: تقاضا برای این دستگاه زیاد است ولی شهرستان خدابنده به دلیل جمعیت بالا و همچنین با توجه به فاصله آن با مرکز استان و دارا بودن بیش از ۱۸۰ تخت بیمارستانی، در اولویت قرار گرفت.

کریمی با بیان اینکه مجوز MRI بیمارستان امیرالمومنین خدابنده نیز صادر شده و دستگاه آن در اسرع وقت تحویل خواهد شد، افزود: پروسه تحویل دستگاه ماموگرافی و OPG رادیوگرافی دندانپزشکی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور پرداخت مطالبات عقب‌ افتاده کادر بهداشت و درمان، اظهار کرد: همه‌ تلاش خود را برای رضایت‌مندی کامل این قشر انجام می‌دهیم چراکه ایثار آنان در دوره کرونا بر همگان آشکار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت زنجان: سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به شهرستان خدابنده در مراسم زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه شکوه شهرستان خدابنده حضور یافت و همچمین بازدیدی نیز از بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha