بعد از مرگ، در مغز افراد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا از یک «پدیده عجیب»در مغز افراد به محض فوت آنها خبر دادند که شبیه به موردی است که در حیوانات و هنگام ایستادن قلب آنها از تپش مشاهده شده است.

بعد از مرگ، در مغز افراد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا از یک «پدیده عجیب»در مغز افراد به محض فوت آنها خبر دادند که شبیه به موردی است که در حیوانات و هنگام ایستادن قلب آنها از تپش مشاهده شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از اسکای نیوز، لحظات پایانی زندگی از جنبه علمی موضوع ارزشمندی است و بسیار کم پیش می آید که در این لحظات اطلاعاتی در مورد آنچه در مغز درجریان است بدست آوریم.

دانشمندان سال گذشته برای نخستین بار جزئیات دقیقی از امواج مغزی یک فرد در حال مرگ را ثبت کردند که نشان داد یک جهش ناگهانی در نوع خاصی از فعالیت مغز به نام امواج گاما رخ می دهد که این افزایش همراه با تغییرات در فرکانس های دیگر بود.

این تیم پژوهشی با بررسی بیمارانی که از سال 2014 در مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان در اتاق مراقبت های ویژه فوت کرده اند، به این نتیجه رسیدند که یک انفجار شدید از «فعالیت امواج گاما» در یک بخش از مغز بیماران پس از توقف قلب یا خونریزی مغزی رخ داده است.

گفتنی است امواج گاما مسئول عملکرد شناختی، یادگیری، حافظه و پردازش اطلاعات است.

منبع:اعتمادانلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha