شناسایی ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در زنجان

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان،گفت: در سال گذشته  ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، سعید کرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان، اجرای پزشک خانواده و جوانی جمعیت را از اولویت‌های سال جاری عنوان و اظهار کرد: در سال گذشته نسخه الکترونیکی، اجرای طرح دارویار، اجرای تعهدات ناباروری به زوج‌ها، عملیاتی شدن خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیمه شدن ۳ دهک پایین جامعه، روستایی و همچنین اقشار آسیب‌پذیر عملیاتی شد که در سال‌جاری نیز همچنان ادامه دارد.

وی ضمن تأکید بر الکترونیکی شدن اقدامات از جمله انعقاد قرارداد با پزشکان افزود: این اقدام در راستای تسهیل امور و حذف بروکراسی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان،با بیان اینکه بر اساس قانون تمام مراکزی که خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌کنند باید با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشند، بیان کرد: قراردادهای منعقده در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش یافته است.

کرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده است، افرود: یک هزار و ۶۰۰ سند پزشکی از این بیماران احصا شده است و برای ۸۹۲ سند احصا شده، ۳۶ میلیارد ریال هزینه به بیماران پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اعمال ۹۰ درصدی تخفیفات در مراکز دولتی و ۷۰ درصدی در بخش خصوصی برای درمان ناباروری زوج‌های نابارور گفت: در این راستا ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، هفت خدمت تصویربرداری، ۲۵ خدمت جراحی، ۶۳ قلم دارو و ۲۷ قلم خدمت تجهیزات مشمول ارائه خدمات می‌شوند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha