کد خبر: 198503
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کووید 19 همچنان باقی است

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه کرونا هنوز قربانی می‌گیرد، گفت: پایان وضعیت اضطراری شیوع کرونا به معنای تمام شدن ویروس کووید 19 نیست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه کرونا هنوز قربانی می‌گیرد،گفت:پایان وضعیت اضطراری شیوع کرونا به معنای تمام شدن ویروس کووید 19 نیست.

تدرس آدهانوم ضمن اعلام پایان وضعیت اضطراری کووید 19، کرد: این ویروس زخمی عمیق در جهان به‌ جای گذاشت؛ در عین حال به دولت‌ها هشدار داد که مراقب باشند، کووید 19 اکنون در کنار سایر بیماری‌های عفونی باید مدیریت شود؛ زیرا کماکان از سوی این ویروس تهدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم است که همه‌گیری کووید 19 با ایمنی جمعی که به دلیل واکسیناسیون و ابتلا به این ویروس ایجاد شده، روند نزولی داشته، افزود: مرگ و میرها و فشار بر نظام سلامت در حال کاهش است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: روند کاهشی کرونا به اکثر کشورها این امکان را داده که به جریان زندگی همانطور که قبل از شیوع کووید 19 می‌شناختیم باز گردند.

تدرس آدهانوم به تشکیل کمیته‌های اضطراری در سازمان بهداشت جهانی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: به دقت تجزیه و تحلیل‌ها انجام شده و دیروز کمیته اضطراری برای پانزدهمین بار تشکیل جلسه داد و در پایان به وضعیت اضطرار بهداشت عمومی کرونا به عنوان موضوعی بین‌المللی خاتمه داده شد.

وی تاکید کرد: این بدان معنا نیست که کووید 19 به عنوان تهدیدی برای سلامت در سطح جهانی تمام شده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی با هشدار نسبت به این موضوع که در هفته گذشته کووید 19 هر سه دقیقه یکبار، جان افراد را گرفته و این فقط مرگ و میرهایی است که ما آن‌ها را می‌دانیم خاطرنشان کرد: در همین حین که ما صحبت می‌کنیم، هزاران نفر در سراسر جهان برای نجات زندگی خود در بخش مراقبت‌های ویژه مبارزه می‌کنند و میلیون‌ها نفر دیگر نیز با اثرات ناتوان کننده‌ای که در شرایط پس از ابتلا به کرونا ایجاد می‌شود به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: کووید 19 هنوز هم افراد را می‌کشد و همچنان در حال تغییر است و به‌نظر می‌رسد خطر پیدایش واریانت‌های جدید که باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر می‌شود باقی می‌ماند.

منبع:فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha