تبلیغات گردشگری استان زنجان ناکافی است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت: در اکثر موارد گردشگران خارجی و داخلی تنها به استان‌های شناخته شده‌ سفر می‌کنند درصورتی که اگر تبلیغات صحیحی انجام شود استان زنجان نیز جاذبه‌های گردشگری کم نظیرِ بسیاری برای مسافران خارجی و داخلی دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، سید سعید صفوی با بیان اینکه توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در خانه‌های تاریخی با بافت سنتی و قدیمی برای حفاظت از بناهای قدیمی روستا و جذب گردشگر در اولویت اداره کل میراث فرهنگی زنجان است،اظهار کرد: روستای قوزلو در شهرستان ماهنشان طبیعتی بسیار بکر دارد اما متاسفانه شناخته‌شده نیست.

وی تصریح کرد: در اکثر موارد گردشگران خارجی با ورود به ایران تنها به استان‌های شناخته شده‌ای مانند یزد، اصفهان، مشهد، شیراز و تهران سفر می‌کنند درصورتی که اگر تبلیغات صحیحی انجام شود استان زنجان نیز جاذبه‌های گردشگری کم نظیرِ بسیاری برای مسافران خارجی و داخلی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، بیان کرد: طبیعت زیبا و بکر روستاهای استان زنجان از یک سو و وجود آثار و بناهای تاریخی منحصر به فرد بویژه در برخی روستاهای این استان باعث شده روستاهای زیادی به عنوان هدف گردشگری در استان زنجان معرفی شود.

صفوی ادامه داد:اگر گردشگری بتواند در خدمت ایجاد اشتغال برای مناطق روستایی باشد و برای جوامع روستایی سودمند باشد قطعا روستاییان فنون پذیرایی، استقبال و فراهم آوردن امکانات برای گردشگران را آموزش دیده و فراهم می‌کنند.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با اعلام فراخوان‌های عمومی و پیگیری از طریق ادارات شهرستانی مردم محلی روستاها را به ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی ترغیب کنیم.

این مسئول یا بیان اینکه گردشگران روستایی و طبیعت‌گردان به اقامتگاه گران‌قیمت و هتل‌های ۵ ستاره نیاز ندارند بلکه به اقامتگاه‌های ساده روستایی با قیمت مناسب تمایل دارند، تأکید کرد: لازم است زیرساخت‌‎هایی برای حضور گردشگران ایجاد و برخی آموزش‌ها نیز در همین راستا اختیار مردم محلی علاقمند قرار بگیرد.

صفوی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات لازم برای توسعه گردشگری روستایی، بیان کرد: توسعه دانش و فرهنگ عمومی، توسعه صنایع دستی روستایی به عنوان هویت یک قوم، گسترش امنیت در مناطق روستایی و آموزش و تقویت نیروهای حرفه‌ای به‌ویژه بلدها و ساکنان روستاها در توسعه گردشگری روستایی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: با بررسی و امکان سنجی در روستای تاریخی قوزلو، صدور مجوز بومگردی و اعطای تسهیلات به همه مالکان خانه‌های روستا برای مرمت و مقاوم سازی می‌تواند در حفظ اصالت روستا و جذب گردشگری موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، تأکید کرد: دهیار و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای هدف گردشگری قوزلو، باید این امر را جزو اولویت‌های برنامه کاری خود قرار دهند.

گفتی است: روستای پلکانی قوزلو از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان بوده و در ۴۰ کیلومتری شهر دندی دارای ۵۳ خانوار و ۱۷۵ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha