مجتمع درمانی توانبخشی بنیاد شهید زنجان نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، عباس برزگر صبح روز یکشنبه(۱۷ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان با بیان اینکه اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری در حال پیگیری است، اظهار کرد: عمده نیازهای جامعه ایثارگری در حوزه های تامین مسکن، اشتغال، درمانی، تسهیلات رفاهی و ترویج و فرهنگ و ایثار و شهادت است که تمام این اقدامات در سال گذشته به صورت هوشمند و در قالب برنامه عملیاتی طراحی شده است و ماهانه این برنامه ها رصد و ارزیابی میشود و در سال جاری نیز این برنامه ها ادامه دار است.

وی با اشاره به دو مصوبه دور اول سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز توانبخشی مصوب بود که طبق پیگیری ها ۲۰ میلیارد محقق شده است، خاطرنشان کرد: روند احداث پروژه توانبخشی از ۹۸ متوقف شده بود که بعد از سفر رئیسی اعتبارات لازم داده شد و کارها شروع شد که همچنان کارگاه فعال است که برای تکمیل این پروژه نیازمند اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی است تا به بهره برداری برسد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه متأسفانه بعد از گذشت چندین سال ساماندهی گلزار شهدا به اتمام نرسیده است، بیان کرد: در سفر استانی ۵ میلیارد اختصاص پیدا کرد از این اعتبار ۲ میلیارد محقق شده است و مابقی نیز توسط بنیاد مستضعفان اعتبار تخصیص می یابد.

برزگر با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۹۶ گلزار در سطح استان وجود دارد،افزود: از این تعداد ۲ هزار ۷۱۱ گلزار ساماندهی و تکمیل شده است و ۱۶۲ گلزار نیازمند تخصیص اعتبار ۲ میلیارد تومانی است تا به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی نیز توسط بنیاد شهید در راستای معرفی شهید و شهادت در طول سال فعالیت هایی انجام شده است ، خاطرنشان کرد: در این خصوص با همکاری آموزش و پرورش در راستای تبیین سیره عملی شهدا برای دانش آموزان برمانه هایی در دست اجرا و اقدام داریم .

این مسئول با اشاره به اینکه در این بنیاد از ظرفیت دستگاه ها در راستای وظایف و خدمت به ایثارگران استفاده می کنیم، افزود: در این خصوص با اشاره به مشکلات درمانی جانبازان و خانواده های شهدا برنامه پیک دارویی را از طریق پست پیگیر هستیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha