پیگیر مشکل اساسی مجتمع توانبخشی هستیم/ باید در مسئله دفاع مقدس و ایثارگری متفاوت عمل کنیم

استاندار زنجان با اشاره به پروژه توانبخشی بنیاد شهید در استان گفت: این پروژه مشکل اساسی دارد که باید حل و فصل شود و ما پیگیر امورات هستیم، و پروژه همچنان متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محسن افشارچی روز یکشنبه(۱۷ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان با بیان اینکه ما بعضی اوقات از قدرت های نرم در جمهوری اسلامی غافل می شویم، اظهار کرد: یکی از این قدرت های نرم مسئله دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بسیاری از امور را در چهارچوب وظیفه قرار می دهیم و به تدریج به انجام کار تبدیل می شود، افزود: خدمت در عرصه دفاع مقدس و ایثارگری فراتر از قضیه است، و ماهیت کار سختی نیست و وقتی سخت است که بدانیم چگونه این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.

استاندار زنجان یا بیان اینکه اگر خاستگاه قدرت نرم در کشور دفاع مقدس است باید در نسل جدید نیز دیده شود و آموزش و پرورش نیز با برنامه های جذاب این فرهنگ را به دانش آموزان منتقل کند قطعا شاهد اتفاقات مثبت خوبی در این زمینه خواهیم بود.

افشارچی با اشاره به اینکه تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران وظیفه ذاتی است، بیان کرد: واقعیت مهم تر از این موارد است و شهدا گفته اند مواظب باشید آن چیزی که ما به دنبال آن رفته ایم از بین نرود که متاسفانه صرفا آن چیزی که مرتبط با وظایف ما است انجام نمی‌شود و بارها گفته ام ک کار درست سخت است‌.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران هر دستگاه اجرایی که عملکرد کمتر از ۷۵ درصدی در این زمینه دارد باید مورد بررسی قرار گیرد تا مسائل حل و فصل شود، اظهار کرد: طبق آمار بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ایثارگر باید در استان تبدیل وضعیت شوند چرا که عدد قابل توجهی نیست و اختلافات به وجود آمده در این خصوص باید حل و فصل شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به پروژه توانبخشی بنیاد شهید بیان کرد: این پروژه مشکل اساسی دارد و باید حل و فصل شود که پیگیر هستیم ولی پروژه همچنان متوقف نمی‌شود.

افشارچی با بیان اینکه مبنای بودجه ای استان خیلی خوب نیست و به همان دلیل سال گذشته به صورتی گذشت، افزود: خوشبختانه در سال جاری رتبه بودجه استان بهبود پیداکرده است و پس از تخصیص بودجه به استان و از طریق مولد سازی شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی با بیان اینکه برای مسئله دفاع مقدس و ایثارگری باید متفاوت عمل کنیم، بیان کرد: باتوجه به حوادث اخیر در کشور باید در نسل جدید در ساز و کار آموزشی متفاوت نگاه کنیم‌ و دستگاه های متولی با برنامه های خلاق در مدارس و دانشگاه ورود کنیم و نسل جدید بخصوص دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهیان را در یابیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha