برگزاری جشنواره بادبادک ها در کاروان سرای نیک پی زنجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان، گفت:  ۲۹ اردیبهشت ماه جشنواره بادبادک ها با حضور خانواده ها، کودکان و نوجوانان در کاروان سرای نیک پی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، مهدی باقری با اشاره به برگزاری جشنواره بادبادک ها اظهار کرد: جشنواره بادبادک‌ها در کاروانسرای نیک پی شهرستان زنجان جشنواره بادبادک‌ها با حضور کودکان و والدینشان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و بزرگسالان با فضای تاریخی کاروانسرای نیک پی است، افزود: مناسبت‌های این چنینی فرصت خوبی است تا کودکان و بزرگسالان را با برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد با آثار تاریخی و لزوم حفظ و نگهداری آنها آشنا کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان، بیان کرد: در این جشنواره که روز ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، کودکان به همراه و با کمک والدین خود بادبادک‌ها را در فضای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی رها می‌کنند.

باقری گفت: این رخداد با همراهی دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری، فرمانداری، فرهنگ و ارشاد، اداره کل امورعشایر، اداره کل جهاد کشاورزی، کانون پرورش فکری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و شهرداری و اعضای شورای شهر نیک پی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهر نیک‌پی(زنجان)، شهری از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان در استان زنجان ایران است و مرکز بخش زنجانرود شهرستان زنجان است. این کاروانسرا دارای قدمت ۵۵۰ ساله در زمان شاه‌عباس دوم در مسیر یکی از راه‌های مهم بازرگانی فلات ایران ساخته‌شده است کاروانسرای عباسی نیک‌پی استان زنجان روزگاری محل گذر و استراحت کاروان‌های نظامی و تجاری و… بوده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha