پیش بینی رشد ۶ درصدی مصرف برق در سال جاری

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۶ درصد افزایش مصرف را داشته باشیم که افزایش یک درصدی دما و عدم تغییر ساعات رسمی کشور نیز عامل پیش بینی افزایش پیک در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، پیام جوادی روز یکشنبه(۱۷ اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از صنایع و دستگاههای اجرایی همکار در پیک تابستان سال گذشته، اظهار کرد: ۲ مرحله ناترازی تولید و مصرف در تابستان و زمستان سال گذشته شاهد بودیم که علت این ناترازی در این دو بازده زمانی متفاوت بود.

وی تصریح کرد: در تابستان به علت افزایش ورود شدید و ناگهانی مصرف برق ناشی از بارهای سرمایشی دچار کمبود هستیم و ظرفیت نیروگاه ها تکاپوی مصرف را به علت افزایش شدید بارهای سرمایشی نمی دهند و همچنین کمبود نزولات آسمانی و در زمستان نیز محدودیت در سوخت رسانی به نیروگاه ها و... از جمله عوامل موثر در ناترازی میان تولید و مصرف انرژی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه تخصصی توسط وزارت نیرو در سطح کشور در مصرف برق اجرا شد، افزود: خوشبختانه با تلاش ها و اقدامات لازم، سال گذشته با عارضه و مشکلات کمتری سپری شد.

جوادی با بیان اینکه همت و همکاری و همیاری صنایع و ادارات نقش بسیار بسزایی را در این خصوص داشتند، بیان کرد: اگر این همکاری ها صورت نمیگرفت شاید وضعیت بسیار سخت تر می شد که از همکاری و هم اندیشی این دستگاه ها و صنایع در اوج مصرف برق تشکر و قدردانی می شود.

وی تأکید کرد: همچنان این ناترازی برق وجود دارد،و لازم است دستگاه هد و صنایع تعامل و همکاری خود را در سال جاری ادامه دهند تا شاهد عارضه کم تر باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی میشود در سال جاری ۶ درصد افزایش مصرف را داشته باشیم افزود: افزایش یک درصدی دما و عدم تغییر ساعات رسمی کشور نیز عاملی شده است که پیش بینی افزایش پیک در سال جاری را داشته باشیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha