کد خبر: 198587
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴
مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار صادر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵هزار پرستار را صادر کرده است و منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه برای انجام آن هستیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به تماس‌های تلفنی مردم، پرستاران و مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان پاسخ گفت.

او درباره اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: این تعرفه گذاری در دو نوبت به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. این تعرفه در صورتحساب بیمار درج شده و توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود. این تعرفه‌ها با توجه به عملکرد پرستاران متفاوت است.

وزیر بهداشت همچنین درباره وضعیت استخدام پرستاران، گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار را صادر کرده که منتظر ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه هستیم.

عین‌اللهی همچنین در پاسخ به تماسی از استان قم، درباره مطالبات پرستاران این استان گفت: مطالبات این استان حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که به‌طور کامل پرداخت شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به تماس مدیر یک شرکت دانش‌بنیان، از تشکیل یک کارگروه برای پیگیری قرارداد با این شرکت‌ها با همکاری مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری خبر داد.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به برخی از تماس‌های تلفنی، به آنان قول پیگیری داد تا پرونده‌های درخواست‌های آنان در وزارت بهداشت مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و نتیجه به اطلاع آنان برسد.

او در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره کمبود برخی از اقلام دارویی، تصریح کرد: کمبود دارویی حدود ۴۰۰ قلم بود و در حال حاضر به چیزی حدود ۶۰ قلم رسیده است. بیشتر به دنبال افزایش ذخایر دارویی هستیم که تا امروز به ۷۰ درصد رسیده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: هر نوع دارویی به همه داروخانه‌ها داده نمی‌شود. ولی ما به‌طور مستمر در حال تأمین همه داروها هستیم.

عین‌اللهی همچنین درباره تأمین شیر خشک، اظهار داشت: ارز شیر خشک به‌صورت ارز ترجیحی است که تأمین شده و مشکلی ندارد. سرم هم فصلی است و در برخی از فصل‌ها کمبود آن احساس می‌شود اما به دنبال افزایش ذخایر هستیم تا در فصل‌های خاص با مشکل مواجه نشویم.

او در تشریح اجرای طرح پزشک خانواده گفت: از سال ۸۲ تا امسال پزشکی به نام پزشک خانواده در کشور طراحی و در دو استان فارس و مازندران اجرایی شده بود که ما همه موارد را مطالعه و بررسی کردیم و در نهایت به طرح سلامت خانواده رسیدیم که شامل بررسی بهداشتی و درمانی می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در طرح سلامت خانواده که از اردیبهشت‌ماه در حال اجراست، برای همه ایرانی‌ها با کد ملی پرونده سلامت الکترونیکی ایجاد می‌شود. این طرح فعلاً در ۵۷ شهرستان به شکل خانه به خانه شروع شده و به پزشک طرف قرارداد در آن منطقه بر اساس نوع بیماری ارجاع داده می‌شود.

عین‌اللهی گفت: اگر کسی وارد نظام ارجاع شود، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هزینه درمان کم می‌شود. البته پیوستن به این طرح اختیاری است.

او درباره اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز، تصریح کرد: این تعرفه گذاری در دو نوبت به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. این تعرفه در صورتحساب بیمار درج شده و توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود. این تعرفه‌ها با توجه به عملکرد پرستاران متفاوت است

وزیر بهداشت همچنین درباره وضعیت استخدام پرستاران، گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار را صادر کرده که منتظر ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه هستیم.

عین‌اللهی در پایان به‌رغم خروج جهان از وضعیت اضطراری کرونا، از مردم درخواست کرد که همچنان دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و به صورت سالانه واکسن دریافت کنند.

منبع:انا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha