کد خبر: 198724
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
مجبور می شویم پزشک وارد کنیم

باید حفظ و ارتقا وضعیت علمی رشته رادیولوژی در کشور مد نظر انجمن مربوطه باشد و توجه به این مهم ضروری است که سیر تحولات و مشکلات اقتصادی و تعرفه‌ای همواره بوده و خواهد بود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛ محمد رئیس زاده، در سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران افزود: سیر تحولات در این رشته به تناسب اهمیتش بسیار سریع و شگرف است. در حوزه تکنیک‌ها، تکنولوژی‌های آموزشی و کاربردی تحولات عظیم بوده و باید انجمن رادیولوژی، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی این تحولات را رصد کرده تا همکاران این رشته از علم روز دنیا عقب نمانند.

وی از رشته رادیولوژی به عنوان چشمان نافذ، بینا، بصیر و راهبر علم پزشکی روز دنیا نام برد و گفت: بدون این رشته نمی‌توان در دنیای امروز پزشکی قدم برداشت.

رئیس زاده با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف می‌توانیم سرآمد باشیم، ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی، تکنیک‌های تصویربرداری 3D که تجسم آناتومی را مهیا می‌کند و مهم‌تر از همه استفاده رادیولوژی و تلاش آن برای بحث پزشکی شخصی و فناوری‌های پیشرفته تصویربرداری با کمک رادیولوژیست‌ها در تشخیص بیومارکرها می‌تواند پزشکی شخصی را دچار تحول عظیمی کند که بر اساس آرایش ژنتیک هر فرد، تشخیص و درمان را منحصر به فرد کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه انجمن رادیولوژی ایران یکی از موفق ترین انجمن‌های علمی کشور است، تصریح کرد: باید حفظ و ارتقا وضعیت علمی رشته رادیولوژی در کشور مد نظر انجمن مربوطه باشد و توجه به این مهم ضروری است که سیر تحولات و مشکلات اقتصادی و تعرفه‌ای همواره بوده و خواهد بود اما اعتبار جامعه پزشکی و رادیولوژی کشور در گرو کیفیت آموزش است که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: بحث تعهد و اخلاق حرفه‌ای دو بال مهم پرواز حوزه پزشکی کشور در عرصه ملی و بین المللی است و اگر آموزش و ارتقا آن، حفظ اخلاق و تعهد حرفه‌ای نباشد حتی اگر جامعه پزشکی مرفه‌ترین هم باشند در چشم خودمان ارزشی نخواهد داشت.

رئیس زاده در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان گفت: قبل از آنکه دیر شود و با یک عقبگرد ۴۰ ساله مواجه شویم، در تعامل با جامعه پزشکی و برخورد با آنان، اسناد بالادستی و قانون را رعایت کنند و اگر با وضعیت کنونی پیش برویم آینده پیش رو وضعیت خوبی نخواهد بود و در خیلی از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی عقبگرد خواهیم داشت که به دنبال آن بیماران برای درمان باید به خارج از کشور عزیمت کنند یا پزشک از سایر کشورها وارد کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با تاکید بر اینکه خلاف قانون‌ها باید کنار گذاشته شود، خاطرنشان کرد: عدم لحاظ قیمت تمام شده خدمات، تأخیر در ابلاغ تعرفه‌ها و…، باید کنار گذاشته شود و نمی‌توان با جامعه پزشکی کشتی گرفت.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهیخته پزشکی در اساسی‌ترین حوزه زندگی اجتماعی بشر در کمال سلامت و علم آموزی خدمت می‌کند، اذعان کرد: در بحث افزایش ظرفیت‌ها قرار بود بودجه لازم به وزارت بهداشت تخصیص داده شود که نه تنها انجام نشد بلکه افزایش ظرفیت‌ها بدون فراهم کردن امکانات آموزشی و رفاهی، مشکلات زیادی را برای دانشجویان ایجاد کرد.

رئیس زاده یادآ ور شد: افزایش ظرفیت باید متناسب باشد اما با افزایش بی رویه و بدون رعایت استانداردهای آموزشی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم صد در صد مخالفیم.

منبع:مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha