کد خبر: 198758
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
پیش‌بینی قرعه مرگ جام ملت‌ها برای ایران

تیم ملی فوتبال ایران فردا با همگروهان خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آشنا خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت ، قرعه کشی مرحله نهایی رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر فردا ساعت ۱۴:۳۰ در کشور قطر و شهر دوحه با حضور امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی کشورمان صورت خواهد گرفت تا یوزهای ایرانی حریفان خود را در مرحله گروهی بشناسند. از همین رو به بررسی سخت‌ترین و راحت ترین قرعه ایران در این رقابت ها خواهیم پرداخت.

تیم ملی ایران در سید یک این رقابت ها با قطر، عربستان، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا قرار دارد و بدین ترتیب با هیچ یک از این تیم ها در دور گروهی قرار نخواهد گرفت. سایر تیم های حاضر در گلدان‌های قرعه کشی این رقابت ها به شرح زیر است :

سید ۲: عراق - امارات‌متحده عربی - عمان - ازبکستان - چین - اردن
سید ۳: بحرین - سوریه - فلسطین - ویتنام - قرقیزستان - لبنان
سید ۴: هند - تاجیکستان - تایلند - مالزی – هنگ‌کنگ – اندونزی

* سخت ترین قرعه ممکن

اگر بخواهیم سخت ترین قرعه را برای تیم ملی در سید دو انتخاب کنیم می توان به عراق، امارات و ازبکستان اشاره کرد. عراق و ازبکستان که در دور مقدماتی متحمل باختی نشدند به ترتیب در رنک ۶۷ و ۷۴ فیفا قرار دارند. امارات نیز در رتبه ۷۲ این جدول قرار دارد. شاید با توجه به تقابل های ایران با عراق می توان آنها را سخت ترین قرعه در سید دو برای تیم ملی دانست.

در سید سه نیز بدون شک بحرین می تواند سخت ترین قرعه تیم ملی در این قرعه کشی باشد. بحرین هم اکنون با قرار گرفتن در رتبه ۸۵ فیفا بهترین تیم از نظر رده بندی در سید سه است. همچنین تقابل های ما با بحرین نشان می دهد برابر آنها کار راحتی نخواهیم داشت و این تیم می تواند سخت ترین قرعه شاگردان قلعه نویی در سید سه این رقابت ها باشد.

در سید ۴ نیز سخت ترین قرعه را می توان هند و تاجیکستان دانست. این دو کشور در سال های اخیر سرمایه گذاری خوب و گسترده ای را در فوتبال داشته اند و نتایج قابل قبولی در رقابت های باشگاهی و ملی در آسیا گرفته اند. با توجه به قرار گرفتن هند در رده ۱۰۱ رنکینگ فیفا شاید بتوان هندی ها را سخت ترین قرعه در این سید دانست. به این ترتیب سخت ترین قرعه برای تیم ملی کشورمان در ایران رقابت ها را می توان همگروهی با عراق، بحرین و هند دانست. از طرفی اگر چنین قرعه ای رخ دهد با توجه به حضور کشورمان در رتبه ۲۴ فیفا و دوم آسیا این گروه را می توان گروه مرگ این دوره از رقابت ها هم نامگذاری کرد.

* آسان ترین قرعه ممکن

ضعیف ترین تیم ها در سید ۲ این رقابت ها را می‌توان اردن و چین قلم داد کرد. با توجه به اینکه اردن در رتبه ۸۴ فیفا و پایین تر از چین قرار دارد به نظر می‌رسد اردن به مراتب قرعه راحت تری نسبت به چینی‌ها برای تیم ملی کشورمان باشد.

در سید ۳ نیز، لبنان و قرقیزیستان را می توان نسبت به سایر تیم های این سید رقیبان راحت‌تری دانست. لبنان که هم اکنون در رتبه ۹۹ فیفا قرار دارد می تواند آسان ترین حریف ایران در سید ۳ این قرعه کشی باشد.

اندونزی، هنگ کنگ و مالزی که در سید ۴ قرار دارند را می توان حریفان راحت و دست به نقدی برای تیم ملی کشورمان در این رقابت ها دانست. اندونزی هم اکنون در رده بندی فیفا در جایگاه صد و چهل و نهم قرار دارد و ضعیف ترین تیم حاضر در این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا محسوب می شود. بنابراین این تیم را می توان قرعه محبوب تیم ملی کشورمان در سید آخر این رقابت ها دانست. به این ترتیب آسان ترین قرعه در این رقابت ها برای ایران می تواند همگروهی با اردن، لبنان و اندونزی باشد. با این قرعه می توان پیش بینی کرد که شاگردان قلعه نویی صعود مقتدرانه ای به دوری بعدی رقابت ها داشته باشند.

* جذاب ترین قرعه ممکن

با توجه به حضور برانکو ایووانکویچ بر روی نیمکت تیم ملی عمان که سابقه حضور بر روی نیمکت تیم ملی کشورمان در جام ملت های ۲۰۰۴ و جام جهانی ۲۰۰۶ دارد و همچنین محبوبیت این مربی کروات در بین هواداران پرسپولیس بخاطر حضور درخشان در این تیم و همچنین حضور بازیکنانی همچون علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، وحید امیری ، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، رامین رضاییان و مهدی طارمی که سابق کار زیر نظر این مربی را دارند.، قرعه عمان که در سید ۲ حضور دارد، می تواند قرعه ای جذاب برای تیم ملی ایران باشد.

منبع:صراط نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha