افزایش داروهای تحت پوشش بیمه سلامت بیماران صعب العلاج به ۲۱۹ قلم

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار۱۷ قلم داروی بیماران صعب العلاج زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ حسن عزیزی در حاشیه شورای بیمه سلامت استان در گچساران گفت: با افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه سلامت برای بیماران صعب العلاج به ۲۱۹ قلم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۹۰ تا۱۰۰درصد از هزینه داروی‌های مذکور از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود افزود:تا پیش از دولت سیزدهم فقط پنج بیماری خاص زیر پوشش حمایت بیمه سلامت قرار داشت، اما اکنون شمار این بیمارها به ۱۰۴ مورد رسیده است.

عزیزی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه سال گذشته، اضافه کرد: هفت هزار و هفت نفر از این بیماران در استان نشاندار شدند و تحت پوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته تاکنون، حدود ۲۷ میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت شده است، ادامه داد: از این طریق هزینه‌های سنگین درمان از دوش آنان و خانواده هایشان برداشته شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بیماران بیماران باید در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا در بخش دارو نزدیک به صد درصد هزینه‌های بسته خدمتی و در بخش مراکز بخش خصوصی ۸۰ درصد هزینه‌ها پرداخت شود.

عزیزی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha