هوای زنجان "ناسالم " برای تمامی افراد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای زنجان در ساعت منتهی به ۷ صبح روز جاری ۱۸۱ و ناسالم برای تمامی افراد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مریم باقری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: افزود: آلاینده ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون است و وضعیت کیفی هوای زنجان ناسالم برای تمامی افراد است.

وی با بیان اینکه به هم استانی های عزیز توصیه می شود از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.، افزود: کودکان، سالمندان، بانوان باردار، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان سعی کنند در این شرایط از منزل خارج نشوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، خاطر نشان کرد: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد و همچنین شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می‌شود.

باقری ادامه داد: شاخص کیفی هوای زنجان در ساعت منتهی به ۷ صبح روز جاری ۱۸۱ و ناسالم برای تمامی افراد است.

وی گفت: باتوجه به پیش بینی های هواشناسی تا بعد از ظهر امروز این شرایط در استان حاکم خواهد بود و احتمال افزایش آلودگی هوا وجود دارد و با بارش باران از بعد از ظهر به تدریج آلودگی کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha