عفاف و حجاب دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامِرد

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامِرد فارس درسال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد جواد آزاد امام جمعه و رئیس شورا پیرامون بررسی برنامه های پیشنهادی دستگاههای اجرایی با موضوع عفاف و حجاب در سالن شهید انصاری حوزه علمیه رضویه لامرد برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) طی مطالبی اظهار داشت: اگر به دنبال ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب هستیم باید پایه های اعتقادی و بینش افراد که شالوده و اساس آموزه های دینی است را در جامعه تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در اسلام موضوع حجاب یک بحث عقیدتی، ایمانی و قرآنی است که پروردگار عالم در آیات متعدد قرآن زنان مومن را به حفظ حجاب و رعایت حدود الهی دعوت می کند.

امام جمعه شهرستان در پایان تاکید کردند؛ امنیت اجتماعی جامعه آنقدر مهم است که خداوند به ریز در قرآن، محارم و نامحرمان را در آیات متعددی مشخص و تعیین نموده است و ما مسلمانان باید حریم ها را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مطالبی اظهار داشت: بحث فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک دغدغه جدی اجتماعی از طرف همه افراد متدین و مسئولین مطرح شده و می طلبد که در این راستا تصمیمات اصولی اتخاذ شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن ارائه گزارش از دو نشست تخصصی کمیته عفاف و حجاب در شهرستان گفت: ما معتقدیم اگر دستگاههای فرهنگی رسالت اصلی خود را خوب انجام دهند و در تبیین موضوع عفاف و حجاب نهایت تلاش خود را بکار گیرند، نوبت برخورد سلبی و حذفی نخواهد رسید.

در این نشست ضمن ارائه نظریات و پیشنهادات کارشناسان و اعضای شورا؛ برنامه های دستگاههای عضو کمیته عفاف و حجاب شهرستان مورد پایش قرار گرفته و مقرر شد برنامه ها دردو بازده زمانی " هفته عفاف و حجاب و در طول سال 1402" با تهیه جدول زمانی اجراها توسط ادارات ، نهادهاو تشکلات مردم نهاد با حمایت از گروه های مردمی با رویکردی کاملاً ایجابی، ارشادی و اقناعی انجام پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha