تشریح بخش هنرهای تصویری و نمایشی سوگواره شاهچراغ(ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به تشریح بخش هنرهای تصویری و نمایشی سوگواره شاهچراغ(ع) پرداخت



مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به تشریح بخش هنرهای تصویری و نمایشی سوگواره شاهچراغ(ع) پرداخت
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و رئیس بخش انیمیشن و فیلم سوگواره شاهچراغ(ع) نیز در نشست خبری این سوگواره ملی ـ هنری ادبی با اشاره به اینکه در زمان رخداد حادثه تروریستی حرم مطهر دستگاه‌های فرهنگی مشغول ثبت و ضبط مستندات این حادثه بودند، گفت: برای شرکت در بخش هنری به خصوص فیلم برای ارائه آثار فعالان این بخش نیازمند درنگ بودیم، بنابراین تاریخ اختتامیه این سوگواره ملی به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه هم‌گرایی در برنامه‌های فرهنگی با محوریت شاهچراغ(ع) به عنوان نگین شهر شیراز و استان فارس در حال رخ دادن است، گفت: امیدوارم که محوریت حرم مطهر در تمامی رویدادها مایه خیر و برکت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: شهدای حرم مطهر از وجه مختلف قابل تبیین هستند و وقتی که واقعه حمله تروریستی رخ داد، شاهد فضای حیرت در بخش رسانه‌ای و هنری بودیم.

وی با اشاره به وجود شهیدای ترور در استان فارس و شهر شیراز، ادامه داد: شهید دستغیب (ره) به واسطه اقدام تروریستی منافقین به فیض شهادت نائل آمدند لذا در طول تاریخ جامعه انقلابی قربانی واقعه ترور بوده و دشمنان از این حربه برای رعب و وحشت استفاده کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: شهادت باعث می‌شود خون تازه‌ای در رگ جامعه ما جاری شود تا به آرمان‌های خودش ادامه دهد و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگه داشتن واقعه تروریستی حرم مطهر، رسالت دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی استان را سنگین‌تر می‌کند.

آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ شهریور

قانعی به تشریح بخش هنرهای تصویری و نمایشی سوگواره پرداخت و گفت: در بخش نمایشنامه، مستند کوتاه و فیلم داستانی با جوایز نفر اول ۱۰ میلیون و نفر دوم ۶ میلیون و نفر سوم ۳ میلیون تومان هنرمندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی نماهنگ و موشن گرافی را از بخش‌های دیگر این سوگواره برشمرد و گفت: در این دو بخش به نفر اول ۶ میلیون، نفر دوم ۴ میلیون ونفر سوم ۲ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت و در بخش پوستر موشن نفر اول ۴ میلیون، نفر دوم ۲ میلیون ۵۰۰ و نفر سوم ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه تعیین شده است.

سوگواره ملی هنری ادبی شاهچراغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه جزئیات بیشتر این سوگواره در تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس قابل مشاهده است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ بوده و اختتامیه در مهر ماه برگزار می‌شود بنابراین هنرمندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۱۷۳۱۶۳۵۹۴ در پیامرسان ایتا ارسال کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست از پوسترهای بخش سوگواره ملی هنری ادبی شاهچراغ(ع) رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha