تولید ماشین آلات سنگین معدنی و راه سازی بومی می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به فعالیت نخستین واحد تولید ماشین آلات سنگین در استان زنجان گفت: ضمن تنوع بخشی به سبد تولیدات استان تلاش میکنیم در راستای تحقق این واحد واردات  ماشین‌آلات سنگین معدنی و راه سازی  را حذف و تولیدات را بومی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مجید گلشنی منفرد در حاشیه آغاز عملیات اجرایی واحد تولید، طراحی و مونتاژ ماشین‌آلات سنگین معدنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های چینی که سابقه سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی را داشت، راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای سند راهبردی استان به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی و جدید در استان هستیم ،افزود: این برنامه‌ریزی در راستای تنوع بخشی به سبد تولیدات استان انجام شده است.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این سرمایه‌گذاران برای فعالیت در حوزه صنایع مادر دعوت شده‌اند، بیان کرد: شرکت مورد نظر نخستین واحد تولید ماشین‌آلات سنگین در استان فعالیت می‌کند تا ضمن تنوع بخشی به تولیدات استان، موفق به انجام سرمایه‌گذاری در صنایع پاک هم شده‌ باشیم.

گلشنی با بیان اینکه واحد مورد نظر در سال نخست تولید سه محصول مهم بیل مکانیکی، لودر و لیفتراک که نیاز صنایع معدنی هستند را انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: فاز دوم و سوم این واحد نیز سایر محصولات در حوزه تولید ماشین‌آلات حوزه راه سازی خواهد بود که امیدوارم در همین شهرک یا منطقه ویژه اقتصادی محقق شود.

وی با بیان اینکه امیداریم این واحد در کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسد، افزود: تلاش میکنیم در بازده زمانی کوتاه با تحقق این طرح واردات این ماشین‌آلات را حذف و تولیدات را بومی کنیم.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha