تربیت سالانه ۷۰۰۰ پزشک از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت است

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از دستاوردهای موفق انقلاب اسلامی، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت هست و تربیت هبت هزار پزشک بوده که رشد دانشجویان در رشته‌های مختلف پزشکی روند صعودی دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت‌، ناصر سیم‌فروش در نخستین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی، اظهار کرد: تربیت سالیانه هفت هزار پزشک در بیش از ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت است.

وی نیروی انسانی را سرمایه بزرگ کشورها دانست و افزود: با ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، انقلاب پزشکی رخ داده است.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: روند تربیت دانشجویان در رشته‌های مختلف وابسته به پزشکی صعودی بوده و ما در منطقه و در دنیا جایگاه نسبتاً خوبی داریم.

وی گفت: تنوع و توسعه رشته‌های فوق تخصصی و فلوشیپ در ایران، افزایش فارغ‌التحصیلان پزشکی زن، گسترش توریسم درمانی در منطقه، جایگاه برتر منطقه در پیوند مرگ مغزی و اهدا زنده از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت است.

سیم‌فروش، آینده پزشکی ایران را درخشان دانست و ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت، بر بحران جمعیت و افزایش سالخوردگی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: مسئله فرزندآوری باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا ایران جوان بماند.

وی با اشاره به جایگاه دین و معنویت در تولید علم، افزود: به رغم پیشرفت علم در تمام دنیا، معنویت در حال سقوط است، بنابراین باید در نظر داشت بدون دین و معنویت، نمی‌توان پیشرفت کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha