وزیر بهداشت: ۶۰ درصد از دانشجویان علوم پزشکی زنان هستند

وزیر بهداشت در واکنش به شعار «زن، زندگی، آزادی»گفت: برخلاف این شعار ما شاهد پیشرفت خانم ها پس از انقلاب بوده‌ایم و در حال حاضر ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ما را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)جلسه هم اندیشی پیشگامان بهداری رزمی دفاع مقدس با حضور بهرام عین اللهی وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشکی، سردار سید یحیی رحیم صفوی و سردار نصرالله فتحیان در سالن کنفرانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در این جلسه خدمات و ارتباطات بین سازمانی میان وزارت بهداشت، سازمان بهداری رزمی ارتش، دانشگاه علوم پزشکی ارائه شد.

این خدمات شامل خدمات فرهنگی و هنری از جمله داستان نویسی، فیلم سازی و ثبت مرکز نشر مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس،عکاسی،تکمیل اطلاعات تاریخی از جمله ثبت تعداد دقیق شهدا، برگزاری پنجمین کنگره داروسازی، برگزاری برنامه شب خاطره با حضور پیشکسوتان بهداری رزمی دفاع مقدس، اتمام نگارش کتاب به سوی قاف و برپایی بیمارستان‌های صحرایی و... بوده است.

همچنین در این مراسم تفاهم نامه‌های بین سازمانی و هیئت امنایی وزارت بهداشت و مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت برای سال ۱۴۰۲ رونمایی و امضا شد.

بهرام عین اللهی در این همایش درباره تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نقطه عطف انقلاب اسلامی بوده است. ما یک تاریخ ۴۴ ساله داریم اما در حفظ و انتقال آن خوب عمل نکرده‌ایم. چون در گذشته امکانات عکاسی و ثبت وقایع مانند امروز وجود نداشته اما هنوز هم دیر نشده و می‌توانیم اطلاعات را جمع آوری کنیم.

وی دفاع مقدس را از دیگر جنگ های جهان متفاوت دانست و بیان کرد: دفاع مقدس ما با همه جنگ های دنیا متفاوت است. همچنین خدمات بهداری دفاع مقدس ما هم با دیگر کشورها متفاوت بوده زیرا در دفاع مقدس ما بیشتر بر روی انتقال مجروحان کار می‌کردیم.

وزیر بهداشت ایران را به عنوان یک کشور موفق در دنیا معرفی کرد و اظهار داشت: در دوران کرونا هیچ بیماری روی زمان نماند و ما یک کشور موفق در این دوران و ساخت واکسن بودیم. ما در دوران واکسیناسیون رکورد های خوبی داشتیم. در زمان کرونا روزی یک میلیون ششصد هزار واکسن در کشور تزریق می‌کردیم که این کار عظیمی بود.

وی درباره اهمیت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ایثار را به ما یاد می دهد. ماباید از دفاع مقدس درس بگیریم و اولین درس دفاع مقدس، توکل بر خدا است. در زمان جنگ دشمن از ما قوی تر بود اما ما با توکل بر خدا توانستیم پیروز شویم.

عین اللهی با اشاره به شعار زن، زندگی، آزادی بیان کرد: برخلاف شعار زن زندگی آزادی، ما پیشرفت خانم ها را درپس از انقلاب داشته‌ایم و ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ما زنان هستند.

وی درباره فتنه‌های کشورهای غربی گفت: دشمن شناسی، زمان شناسی، مکان شناسی، و حضور به موقع بسیار مهم است. ما باید بتوانیم دشمنان را بشناسیم.در حال حاضر با فتنه هایی مواجه هستیم و باید بدانیم که چگونه با آنها مقابله کنیم. ما باید از همه نظر خودمان را توانمند کنیم تا کشورمان به خوبی و درستی پیش رود.

عین اللهی شناخت نیاز جامعه رابسیارمهم دانست و بیان کرد:شناخت نیاز جامعه و بینش سیاسی و معرفت افزایی بسیار مهم است. دفاع مقدس معرفت افزایی را در ما تقویت کرد. دفاع مقدس یک رکن مهمی داشت و آن تقویت مذهبی مناسبت ها بود. کار جمعی خودسازی و دیگر سازی از درس های دفاع مقدس بود. کاری که ما برای دفاع مقدس باید انجام دهیم کمک به محرومین است.

وی درباره امید در دفاع مقدس گفت: دادن امید به مردم بسیار مهم است. هرکاری که امید را از مردم بگیرد خارج از دفاع مقدس است. ما نیاز داریم تا راه دفاع مقدس به شکل واقعی ادامه پیدا کند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: امروز می شنویم یک سری از ارگان ها آیه یأس می خوانند ما امروزبه دیپلماسی علمی نیاز داریم.دیپلمات یعنی کسی که عاشق کشورش باشد. دیپلمات یعنی کسی که در علمش عشق به میهنش داشته باشد. دانشمندان و دانشجویان ما مدیون شهدا و کشور هستند و نباید خودشان را به غربی‌ها بفروشند.

وی در ادامه بیان کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید باید هدف ما باشد. نسل جدید و جوان ما با فرهنگ ایثار بیگانه است.

عین اللهی از موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت درخواست کرد که این مؤسسه فقط گذشته نگر نباشد، گذشته درسی برای آینده است و مؤسسه باید برنامه‌ای هم برای آشنایی جوانان با تجارب دفاع مقدس و فرهنگ آن داشته باشند.

سردار صفوی هم در پایان این مراسم با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری از وزارت بهداشت ،گفت: سه سال قبل حضرت آقا فرمودند که به حاج قاسم به عنوان مکتب نگاه کنید. درحال حاضر مکتب حاج قاسم سلیمانی در برخی از رشته‌ها به عنوان دو واحد درسی در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم اگر وزیر بهداشت صلاح بدانند در دانشگاه های علوم پزشکی درس مکتب سلیمانی به عنوان یک واحد درسی عمومی در میان بقیه واحدهای درسی قرار گیرد .

منبع:فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha