هندوانه به بهبود سلامت قلب‌وعروق کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف هندوانه به بهبود کیفیت رژیم غذایی همچنین سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر هندوانه بر سلامت افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۵۶ هزار و ۱۳۳ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین مصرف هندوانه در میان بزرگسالان و کودکان در هر روز به ترتیب ۱۲۵ و ۱۶۲ گرم بود. تقریباً ۹۸ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه خود میوه هندوانه را مصرف می‌کردند در حالی که دو درصد آن‌ها آب این میوه را می‌نوشیدند.

محققان عوامل تاثیرگذار بر نتایج این مطالعه مانند میزان فعالیت بدنی، وضعیت سیگار کشیدن و مصرف دیگر مواد غذایی مانند میوه‌، سبزیجات و محصولات لبنی را نیز در نظر گرفتند. در نهایت متوجه شدند کودکان و بزرگسالانی که هندوانه مصرف می‌کردند، پنج درصد بیشتر فیبر، منیزیم، پتاسیم و ویتامین A دریافت می‌کردند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه که هندوانه مصرف می‌کردند، تمایل کمتری داشتند از غذاهای فرآوری شده استفاده کنند که ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف هندوانه به بهبود کیفیت رژیم غذایی همچنین سلامت قلب کمک شایانی می‌کند، زیرا این میوه سرشار از فیبر، منیزیم و پتاسیم است و مقدار ناچیزی قند افزودنی و اسیدهای چرب اشباع شده دارد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا تاثیر مصرف هندوانه بر افراد چاق و کسانی که درگیر بیماری‌های قلبی هستند، مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha