کاروان "زیر سایه خورشید" به کردستان رسید

کاروان "زیر سایه خورشید" متشکل از گروهی از سفیران رضوی بهمراه بیرق رضوی به کردستان رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، روحانی اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با اعلام اینکه بالغ بر ۱۶ سال مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با دیدگاه‌های متعالی تولیت آستان رضوی تصمیم گرفته چاردیواری حرم امام رضا(ع) را به گستره جهان هستنی توسعه دهد، گفت: امسال ۳۱ کاروان به تمام استان‌های کشور و ۱۰ کاروان به ۱۰ نقطه مرکزی خارج از کشور اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد محسن دعایی، روحانی اعزامی با کاروان زیر سایه خورشید امروز، ۶ خرداد ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: امام رضا(ع) ملقب به صفت رضا هستند و حجت‌الاسلام جوادی در این باره می فرمودند: «در هیچ جای جهان رضایتی ایجاد نمی شود مگر اینکه واسطه فیض آن رضایت حضرت علی ابن موسی الرضا است.

وی با اشاره به اینکه این سرمایه معنوی فیض الهی را باید در جامعه تسری دهیم، افزود: متأسفانه سبک زندگی ماشینی و رسانه‌ای تحمیلی بر امت اسلامی خانه را به خوابگاه تبدیل و ارتباطات انسانی را تضعیف و ناهنجاری‌های زیادی را بر جامعه تحمیل کرده است.

این روحانی اعزامی از مشهد مقدس با اشاره به اینکه در این دوران انسان به دنبال یک منجی اخلاقی تراز است و بشریت در مقیاس جهانی به اضطرار نزدیک می‌شود، بیان کرد: هرچند تمام این امور مقدمات ظهور منجی عالم بشریت بوده است اما برای آماده‌سازی ظهور موعود حالت مهربانی، رأفت، محبت و پاک کردن دل‌ها از کدورت را باید فعال کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز تمام افراد جامعه فقط به اولیاء‌الله برای رفع حوائج مادی توسل می‌کنند اما اولیاء الله ظرفیت شفای تمام امراض جسم و روح انسان را دارند لذا کاروان زیر سایه خورشید پیام‌آور تمام ظرفیت اولیای الهی و حضرت امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام دعایی با اعلام اینکه بالغ بر ۱۶ سال مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با دیدگاه‌های متعالی تولیت آستان تصمیم گرفته چاردیواری حرم امام رضا(ع) را به گستره جهان هستنی توسعه دهد، افزود: امسال ۳۱ کاروان به تمام استان‌های کشور و ۱۰ کاروان به ده نقطه مرکزی خارج از کشور اعزام شدند.

وی به برنامه‌های فرهنگی کاروان‌های زیر سایه خورشید در داخل و خارج کشور اشاره و اظهار کرد: در قالب این ۴۱ کاروان زیر سایه خورشید دوهزار برنامه فرهنگی در سراسر جهان اجرا می‌شود.

این روحانی اعزامی افزود: این حرکت کاروان زیر سایه خورشید به اندازه‌ای برکت را برای کشور به ارمغان آورده که این امر زمینه‌ساز توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی کاروان زیر سایه خورشید بوده است.

وی گفت: با اجرای این برنامه‌های فرهنگی این حقیقت بر همگان روشن خواهد شد که امام رضا(ع) کانون نورافشانی معنویت در جهان معاصر است چراکه حضور مبارک امام رضا و برنامه‌های دهه کرامت زمینه‌ساز آرامش روحی و درونی برای انسان‌ها و تحقق معجزات زیادی بین افراد جامعه شده است.

حجت‌الاسلام دعایی یادآور شد: از رسانه‌های گروهی استان کردستان انتظار داریم تا برنامه‌های متنوع فرهنگی این کاروان اعزامی به استان فرهنگی و محب اهل بیت(ع) کردستان را به خوبی انعکاس داده تا ما بتوانیم مأموریت حقیقی خود را در ایجاد فضای معنوی تراز اسلامی اجرایی کنیم.

عشق و اراده مثال‌زدنی مردم کردستان به اهل بیت(ع)

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه این مراسم به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این ایام تاکنون جشنواره شمیم رضوی را با حضور شعرای غرب کشور و حضور گسترده مردم در قروه برگزارکرده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مولودخوانی رضوی «هه‌تاو» افزود: در این جشنواره فرهنگی تمام دروایش و مولودخوانان استان کردستان جمع می‌شوند و اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) را مدح می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به عشق و اراده مثال‌زدنی اهل سنت کردستان به اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: در ایام اربعین مردم استان کردستان عشق و اراده درونی خود به اهل بیت(ع) را به خوبی به نمایش خواهند گذاشت و در این ایام در خانه‌های خود از زائران اربعین استقبال خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: مردم اهل سنت استان کردستان عشق و اراده خاصی به اهل بیت(ع) دارند و نمونه عینی این امر اشعار شعرای کُرد در مدح اهل بیت(ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha