یک مرزبان در مرز ایران و افغانستان شهید شد

در جریان درگیری امروز در مرز ایران و افغانستان یکی از مرزبانان کشورمان به نام مهدی احمدی به شهادت رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)در جریان درگیری امروز در مرز ایران و افغانستان یکی از مرزبانان کشورمان به نام مهدی احمدی به شهادت رسیده است.

«عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور طالبان هم با انتشار توئیتی مدعی شد که در جریان این درگیری از نیروهای طالبان یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

این مقام طالبان در ادامه تاکید کرد: «امارات اسلامی خواهان جنگ با همسایگان خود نیست.»

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران اظهار کرد: حدود ساعت ۱۰ امروز (ششم خردادماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی افزود: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه ۱ تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین تصریح کرد: در پی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرده‌اند شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند.

منبع: فارس


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha