وزیر ارتباطات: به «آمازون» و «ای بی» نیاز نداریم

وزیر ارتباطات مدعی است به «آمازون» و «ای بی» نیاز نداریم.

وزیر ارتباطات: به «آمازون» و «ای بی» نیاز نداریم

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا):وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درحال حاضر در کشور کسی احساس نیاز به پلتفرم‌های جهانی مثل آمازون و Ebay ندارد؛ چرا که به همت جوانان مستعد کشور نسبت به آن‌ها بی‌نیاز شدیم.

به گزارش مهر، مهم‌ترین بخش‌های سخنان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته را می‌خوانید:

  • در حال حاضر ۹۸ درصد پول‌ها به صورت الکترونیکی جابه جا می‌شود و درنتیجه پیشرفت این فرایند به زیر ساخت‌ها و مقدمات نیاز دارد ۔
  • درحال حاضر جز کشورهای برتر در اقتصاد دیجیتال هستیم. اولین نیازمندی‌های اقتصاد دیجیتال زیر ساخت است. نه تنها در شهرها بلکه در روستاها جز چند کشور دنیا هستیم که به اقتصاد دیجیتال رسیده است۔
  • درحال حاضر ۴ هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند یعنی نزدیک ۹۲ درصد به اینترنت پرسرعت متصل شدند و تا آخرسال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نداریم که به اینترنت دسترسی ندارند۔
  • به‌دلیل وجود پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی، کسی در کشور احساس نیاز به خدماتی، چون آمازون و Ebay ندارد. ما پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی داریم و باید به افرادی که برای این موضوع تلاش کرده‌اند، سرداران استقلال کشور گفت.
  • یک عده در میدان جنگ جنگیدند تا خاک ما به دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه ما نیز تلاش کرده‌اند تا در فضای مجازی به دشمن نیازمند نشویم و خاکمان را در این فضا به آن‌ها ندهیم. وزارت ارتباطات حامی شرکت‌های دانش بنیان درحوزه فناوری اطلاعات و زیر ساخت و پلتفرم است و به بومی سازی‌های داخلی توجه بسیار داریم.
  • قابلیت اتصال متقابل بین پیامرسان‌ها راه اندازی شد. این قابلیت خوبی است که درحال حاضر در کلاس جهانی اتحادیه اروپا آن را به قانون تبدیل کرده و از ۶ یا ۷ ماه دیگر در اروپا برای تمام سکوها و پلتفرم‌های جهانی اجرایی می‌شود۔ ما این کار را شروع کردیم.
  • با استفاده از فناوری‌های جدید ازجمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و … امیدواریم شاهد پست هوشمند نیز باشیم. ما فاصله داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده خود از فناوری‌های نوین را داشته باشیم تا درنهایت خدمت قابل اتکا به مردم ارائه بدهیم.
  • در زمینه فیبر نوری هم تا الان سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و در نظر داریم تا پایان سال ۸ الی ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار بگیرند.
  • در برنامه هفتم اشاره شده که ترافیک داخلی باید به ۷۰ درصد برسد، ما پیشنهاد کردیم و این بند حذف شد ما با نیاز کشور برنامه ریزی می‌کنیم وظیفه ما این است که خدمات با کیفیت برای مردم فراهم کنیم چه داخلی و چه خارجی که طبق قواعد جمهوری اسلامی ایران در کشور فعالیت کند.
  • وظیفه اصلی ما ارائه خدمات با کیفیت برای مردم ما است که در این مسیر داریم قدم بر می‌داریم برای اولین بار در قانون برنامه هفتم توسعه که امروز هم در دولت تصویب شد فصل جدا برای بخش ارتباطات، فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و هوشمند سازی پیش بینی شد.
  • در شهریور سال گذشته بحث عدم تغییر ساعت را در سایت یانا که سایت بین المللی تنظیم ساعت است، بارگذاری شد و از ثانیه‌های اول تغییر کرد. در سال ۱۴۰۲ هم تمام سرورهای جهانی ساعت دقیق را نشان می‌دهند بنابراین موضوع عدم تطابق تغییر ساعت در تلفن همراه مساله نرم افزاری برخی گوشی‌ها است.
  • برخی از مدل‌های گوشی نیاز به بروزرسانی دارند که کارخانه تولید کننده گوشی باید آن را انجام دهد. در حال حاضر شاید بالای ۹۰ درصد گوشی‌ها این روز رسانی را انجام داده اند و در برخی از مدل‌های گوشی که عمدتاً سامسونگ هستند این به روز رسانی انجام نشده است. ما همچنان درحال رایزنی هستیم، اما متولی اصلی این موضوع وزارت ارتباطات نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha