پیش بینی برداشت ۶ هزارتن نخود در اراضی کشاورزی کامیاران

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کامیاران به زیر کشت نخود رفته و برآورد می شود از این میزان سطح ۶ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، مهدی فتحی در برنامه روز مزرعه که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و ۳۰ نفر از کشاورزان پیشرو نخودکار کردستان در یکی از مزارع شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه به منظور کشت مکانیزه با دستگاه کشت مستقیم، رعایت اصول فنی به زراعی و خاک ورزی حفاظتی، ترویج رعایت اصول تناوب زراعی، توسعه و ترویج کشت انتظاری نخود با استفاده از کودهای ازته و فسفاته همزمان با کشت، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و بهره برداری بهینه از اراضی آیش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان کامیاران ۱۱ هزار هکتار نخود کشت شده و پیش بینی می شود ۶ هزار تن نخود برداشت شود، افزود: جایگزینی کشت نخود پاییزه به جای بهاره یکی از برنامه‌های راهبردی افزایش تولید حبوبات به خصوص کشت نخود است.

فتحی یادآور شد: در برنامه جهش تولید در دیمزارها اولویت برنامه‌ها با معرفی ارقام مقاوم به سرما برای تغییر فصل کاشت نخود از بهار به پاییز، کنترل علف‌های هرز و تولید بذر ارقام جدید مدنظر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha