تمهیدات وزارت بهداشت در سالگرد ارتحال امام (ره)

نماینده وزیر بهداشت در در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تمهیدات بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت برای خدمت به زائران این مراسم را تشریح کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) محمد اسماعیل توکلی، از آماده باش کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: تمامی هماهنگی‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) انجام شده و نیروها در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به استقرار ۲۶۶ دستگاه آمبولانس، ۶۰ دستگاه موتورلانس، ۱۸ اتوبوس آمبولانس، افزود: حدود ۲۰۰۰ نفر تکنسین اورژانس برای این مراسم در آماده باش هستند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران، از برپایی ۴ بیمارستان صحرایی و استقرار ۱۳ درمانگاه سیار خبر داد و گفت: ۳۸ دستگاه خودرو، کار پشتیبانی از خدمات کمیته بهداشت و درمان مراسم را بر عهده دارند.

توکلی همچنین از آماده باش ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی کشور خبر داد و افزود: ۲ فروند بالگرد در حرم مطهر امام استقرار یافته است.

وی در ادامه به تمهیدات بهداشتی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، تمامی اقدامات لازم برای نظارت‌های بهداشتی را انجام می‌دهند.

توکلی افزود: نیروی‌های بهداشتی، بر روند تهیه و توزیع غذا و آب برای زائران مراسم سالگرد ارتحال نظارت جدی دارند. همچنین، محل‌های استقرار زائران نیز کاملاً نظارت می‌شود تا مشکلی از بابت بهداشت محیط وجود نداشته باشد.

به گفته نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، برنامه‌های این کمیته از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

منبع:آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha