صنایع استان به میزان کاهش مصرف در ساعات اوج‌بار پاداش دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: صنایع بزرگ و کوچک استان زنجان به میزان کاهش مصرف خود در ساعات اوج‌بار پاداش همکاری دریافت می‌ کنند که این پاداش در تابستان گذشته ۲۰۰میلیارد ریال بوده که به این مشترکان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، پیام جوادی با اشاره به افزایش مصرف انرژی در تابستان اظهار کرد: در ساعات میانی روزهای گرم سال و استفاده از لوازم برقی سرمایشی میزان مصرف برق در کشور حدود ۴۰درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هرساله مصرف برق نسبت به سال پیش بیشتر می‌شود،افزود: برای جبران این ناترازی باید ظرفیت‌های نیروگاهی افزایش یابد و خوشبختانه گام‌های بلندی برای احداث نیروگاه‌های مختلف از جمله نیروگاه‌های تجدیدپذیر برداشته شده است و به مرور با اتصال این نیروگاه‌ها به شبکه برق کشور ناترازی انرژی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، اجرای برنامه‌های مدیریت بار شبکه را از به‌روزترین روش‌های تامین انرژی در سطح جهان دانست و بیان کرد: قیمت برق در کشور ما برای مشترکان و به خصوص صنایع بسیار ارزان است و از سوی دیگر هزینه بسیار بالای احداث نیروگاه‌ها و همچنین آلاینده بودن نیروگاه‌های فسیلی موجب شده است در کشورهای مختلف برای ساعات اوج‌بار برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی برای مشترکان بزرگ مانند صنایع تدوین شود .

جوادی تصریح کرد: در این راستا میتوان به راحتی با جابجایی روزهای تعطیلی یا ساعات کاری از ساعات اوج به ساعات کم‌باری علاوه بر تامین برق پایدار از خاموشی احتمالی شبکه‌های برق پیشگیری کرد.

وی هدف از این برنامه ها را تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان و بخش‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: براساس برنامه‌های دقیقی که تدوین می‌شود صنایع مطابق با نوع فرآیند تولید و میزان انرژی مورد نیازشان بار مصرفی خود را به ساعات غیر پیک منتقل می‌کنند و همچنین برخی صنایع نیز تعمیرات دوره‌ای خود را در این فصل انجام می‌دهند تا بار شبکه در ساعات اوج کنتترل شود.

این مسئول اظهار داشت: صنایع بزرگ و کوچک استان زنجان مطابق تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت توزیع نیروی برق استان منعقد می‌کنند به میزان کاهش مصرف خود در ساعات اوج‌بار پاداش همکاری دریافت می‌ کنند که این پاداش در تابستان گذشته ۲۰۰میلیارد ریال بود که به این مشترکان پرداخت شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha